mandag den 25. maj 2015

Tulipan tiden er bare..

Fantastisk !!
Foråret har nu været over os et godt stykke tid og om en uge så er det d.1. juni - og meget snart er det tid til roser :-)

I min have har jeg virkelig nydt alle de skønne Tulipaner og Narciser.
De første billeder er fra mit bed Øen, Mange af Tulipanerne blomstre stadigvæk. Desværre er der ingen Allium Purple Sensation tilbage. Tulipanerne er (mener jeg) Blue Diamond og Double Shirly to tulipaner som klær hinanden rigtig godt!!










Så til øst siden af min have, Her har jeg haft en ny tulipan Montreux som viste sig, at være lidt af en showstopper;-) Desværre syntes jeg ikke den passer så godt sammen med Pink Diamond og Queen of Night som den lige når, at stå sammen med et stykke tid. Ellers var jeg så heldig, at få fat i den meget skønne Narcis Avalon og Thalia.











Montreux udvikler sig meget i farven og den har virkelig lækker. Jeg har vist hang til de pæon lignende Tulipaner :-)

Regnvejrs hilsner
Gro

10 kommentarer:

  1. Hej Gro.Hold da helt op..............hvor har du bare mange dejlige tulipaner og narcisser.
    Jeg viser også lidt i mit nye indlæg............dejligt at der stadig er nogle der blomstre.
    Håber vi ses hos Lisbeth på lørdag.
    Knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette tak:-)
      Det var rigtig hyggeligt, at gense dig i går.
      K.Gro

      Slet
  2. Hvor har du mange lækre tulipaner!!!! Kender dog kun alt for godt med det der, når man lige får placeret nogen sammen der ikke helt passer. Men de kan jo heldigvis flyttes :-) det er noget af det skønne ved haven. Så kan man bare lave det om...

    Dejlig aften til dig,
    Kh. Lone

    SvarSlet
    Svar
    1. Det har du helt ret i Lone :-)
      Rigtig god søndag!
      K.Gro

      Slet
  3. Der ser skønt ud i din have og det er bare dejlige tulipaner. De har stået længe i år med det kølige vejr, men nu vil vi gerne have lidt varme...
    knus,

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja tak Ulla noget varme og ikke så meget blæst!!
      Sikke en dejlig Englands tur I har været på :-)
      K.Gro

      Slet
  4. Kære Gro.

    Lækre løgvækster i lange baner. Mums. Kan kun tilslutte mig din begejstring for Montreux. Den er en lækkermås, selvom jeg mest er til de liljeblomstrende tulipaner.

    Nu glæder vi os til 2. akt......prydløg og natvioler. Men intet slår rosernes entre på scenen. Og hvis de så tilligemed garneres med yndlingsstauderne, ja så er det lige til stående applaus.

    Knus og kærlige tanker til dig

    SvarSlet
  5. Hej Søde Jytte
    1000 tak for din lille gave, den er blevet plantet i en potte. Så jeg kan værne lidt om den :-)
    Din have ser så skøn ud, jeg har jo set lidt billeder af den her og der :-) Du er jo lidt af en kendis efter hånden.
    Allium er godt igang nu men desværre har jeg ikke natviol i år. Aner dog ikke hvorfor. De er så dejlige!! Ligesom dig glæder jeg mig enormt til roserne springe ud!!
    Mange knus Gro

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var så lidt søde Gro. Håber du får rigtig meget glæde af planten. Long time no see.

      Flere knus

      Slet