torsdag den 1. januar 2015

Nytårs traditionen her i haven..

Har de sidste år været at støvsuge storskrald for pæne juletræer. Dem har jeg så rippet for gode grangrene så jeg kan dække roserne i mine bede.

Men først lidt vinter billeder fra haven mens sneen stadig lå...


Det var ikke sådan lige at komme ind i "Jagthytten" så jeg kunne få mit ørnenæb og grensaks. Døren var lukket og håndtaget lå inde i huset...... Så jeg måtte være lidt kreativ...






Alle roserne blev dækket til i år både sarte og hårdføre. Lige inden vi fik frost og snevejr, så regnede det jo en hel del. Det betød at en pæn del af min have var en stor vandpyt. - Heldigvis kan jeg nu se at vandet er forsvundet. Men det betyder nok at jeg må lave dræn huller forskellige steder i haven.

Rigtig godt Nytår til jer alle :-)
Gro

8 kommentarer:

  1. hmhmmm, du er jo ikke tabt bag en vogn så jeg kan forestille mig at du kan komme ind ad en dør uden håndtag :-))))
    Smart nok at ribbe nabolaget for juletræer og give dem til roserne og det var en god beskæftigelse på sådan en første januar.
    Rigtig godt nytår, Gro.
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Hmmm Ja tak Lisbeth, men jeg var også heldig;-)
      Knus og tak i lige måde

      Slet
  2. Jeg har nu kun ribbet min nabo for deres juletræ, og de gør da meget mere gavn på vores roser end på forbrændingen... :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Helt sikkert! - Jeg er glad for at høre jeg ikke er den eneste gran ribber;-D
      K.Gro

      Slet
  3. Hej Gro.Også et rigtig godt nytår til dig.
    Og juletræerne skal nok gøre gavn som dække for dine roser.
    Undre mig lidt over hvordan du kan lukke dine døre uden håndtag?
    Lidt surt med al den vand i din have.
    Men håber du kom godt ind i det nye år..........................håber vi ses i 2015.Knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette
      Ja tak jeg kom godt ind i det nye år :-)
      Da stormen ramte i starten af december, var det bare om at få lukket dørene ordentlig i. Så der ikke skete nogle ulykker. Desværre var håndtage ikke sat på endnu så dørene måtte lukkes i uden.
      Selvfølgelig skal vi da ses i det nye år :-)
      Knus Gro

      Slet
  4. Hej. Rigtig godt nytår til dig også og det er en god idé at genbruge juletræet på den måde.

    SvarSlet
  5. Godt nytår, Gro :)
    Jeg er glad for at se at du også er ihærdig med grangrenene omkring roserne. Selv brugte vi søndag formiddag på samme øvelse - vi har tiltusket os en del aflagte juletræer fra søde naboer.

    Håber vi ses i 2015.
    Knus, Ulla

    SvarSlet