torsdag den 4. december 2014

Jeg er i ....

konstant kapløb mod naturens elementer såsom regnvejr, mørke og kraftig blæst og kulde. Det er jo fordi jeg skulle have lagt alle de mange mange hundrede forårs løg, malet og regeret i  den lille " jagt hytte"
I lørdags blev jeg så endelig færdig med at lægge Tulipanløg og en god håndfuld prærie liljer. De sidste er jeg meget spændt på. - Løber du også om kap med vinterens komme?

Fine sunde tulipanløg


I år har jeg lagt løg i 5 ud af 9 bed. Nogle steder blev der bare suppleret op og andre steder var der slet ikke løg. Det er jo lidt bekosteligt at lægge løg, men jeg ærgre mig over at jeg ikke købte lidt flere Narcisser "Avelon" 

Med hensyn til min efterhånden ret fine havedør så er den ene halvdel færdig - Jubiii...
og på lørdag ser vejrudsigten lovende ud, så der skal den anden del også males :-)
Nette min have-nabo spørger mig tit " maler du stadig?" og til dem der kender hende kan sikkert høre hende for sig....;-)

Glaslister blev grundet og klippet, og så skulle der kittes igen igen...

Selv i bulder mørke stod vi og skulle bare være færdig. Det er ski koldt at stå stille og arbejde!
 I går så jeg Bonderøven på DR1, Han skulle også kitte alle sine vinduer, Her syntes jeg godt nok lige han fik det til at se ud som om det lige var noget man bare gjorde....Hmmmm - Men det er iøvrigt en god udsendelse, som jeg følger med i.




Sådan....Jeg glæder mig sådan til at kunne lukke helt af!


Gro

9 kommentarer:

  1. Det bliver jo et flor til foråret, Gro - så skønt - når du nu lægger så sent, mon så ikke du har været heldig at få nogle af løgene på tilbud? Jeg har lagt en del tulipaner i en stor kasse og også i bedene og så har jeg suppleret det hvide og gule bed med en del narcisser. Desværre havde B.. ikke Avalon den dag de var annonceret til og heller ikke senere så jeg den - så nu glæder jeg mig til at se den hos dig.
    Jagthytten bliver fin, døren er virkelig pæn.
    God weekend.
    Knus, Ulla

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Ulla, ja jeg håber også at alt blomstre som det skal. Og jo jeg har været heldig at få nogle af dem på tilbud, dog i Avelon. Lige med den Narcis så er det meget synd for dig at du ikke fin fat i den, jeg tror den er forrygende.
      Knus til dig og rigtig god weekend
      Gro

      Slet
  2. Kære Gro,
    hvor er det godt at du blev færdig med løglægningen - det vil være forbandet hvis ikke de nåede i jorden.. Nogle år har jeg først fået løgene i jorden sidst i december - det er så de år, hvor man må glæde sig over at sne og frost holder sig væk.
    I år har jeg været på forkant hele vejen igennem, altså bortset fra at der var mange frø jeg ikke fik sået i foråret. Men stort set - og det har været fantastisk, efter 34 år som haveejer at mærke - at nu er jeg vidst helt igennem med de store linjer.
    Fantastisk flot dør du har lavet og god arbejdslyst med den næste - jeg glæder mig til at se det færdige arbejde - mon ikke vi skal ses til foråret?
    Knus :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Lisbet
      jo selvfølgelig skal vi ses i det nye år! - Jeg har luret på hvordan du hele tiden har været klar og færdig, til trods for jeres drivhus byggeri.
      Rigtig god weekend
      KnusGro

      Slet
  3. Hej Gro.Sikke du knokler for at blive færdig med det hele i din lille have og hus.
    Godt at du har fået lagt alle dine løg.
    Og du skal nok blive færdig med din flotte dør inden vinteren sætter ind.Jeg så også Bonderøven kitte sine vinduer...............og der var da godt nok mange.Rigtig god arbejdslyst med døren Knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette
      :-) - ja det gør jeg godt nok, altså knokler :-)
      Knus til dig og rigtig god weekend
      Gro

      Slet
  4. Halløjsa Gro! Hvor er det en flot dør og det skal nok blive fantastisk. Du er bestemt ikke den eneste der knokler med løgene, men godt at høre at du nåede igennem dem. Jeg har stadig sølle 3 poser narcisløg liggende, men har simpelthen ikke været hjemme mens det er lyst. Tør heller ikke kigge i diverse havecentre af frygt for at endnu flere løg beder om at komme med mig hjem...
    :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Halløjsa Jette :-) Tak! Uhadada Narcis løg det lyder godt, håber ikke du venter for længe med at få dem i jorden, jeg har måtte smide et par løg ud fordi de var blevet lidt mugne.
      Så ja hold dig fra havecentret ;-)
      K.Gro

      Slet
  5. Så lækkert det hele bliver. Og løgene er jo lykkedepoter - som Tante Grøn siger. Fantastisk forår det bliver hos dig.

    SvarSlet