mandag den 3. november 2014

Weekenden har....

budt på BILKA besøg hvor Claus Dalby stod og lavede smukke buketter. Samt en masse have arbejde i det helt utrolige november vejr! - Men også lidt bekymrende......

Lige nu er jeg helt betaget af den skønne Geranium nodosum  ( er i tvivl om det er sorten "Clos du Coudray" der står i min have. Jeg klippede den ned i løbet af sommeren og den blomstre stadig på livet løs.


Den er så dejlig at jeg har gravet nogle stykker op og plantet dem i min mors have:-D



I BILKA købte jeg dejlige afskårede blomster og lavede mig en smukbuket der hjemme. Jeg har absolut ikke lys nok i stuen så billedet er ikke optimalt. Men at putte klematis i buketter er jo eminent! - Det er en ide jeg vil give videre til min lokale grønthandler.


Så var der lige 50% på forårs løg og så anbefalede Nette mig disse to sorter sammen " Shirly double" og  "blue wow " Det bliver da lidt spændende at se til foråret:-D

Rigtig god mandag
Gro

12 kommentarer:

  1. Jeg glæder mig allerede til at se billederne af tulipanerne næste forår. De bliver garanteret meget smukke sammen :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. :-D så må jeg huske at tage billeder!
      God dag Nana!
      K.Gro

      Slet
  2. Hej Gro.Det er bare så dejligt med noget i blomst på denne årstid...........viser også to slags storkenæb i mit nye indlæg.
    Shirly Double har jeg også købt.................ja vi har noget at glæde os til når foråret kommer.
    Dejligt med buketter i stuen................har lige fået en stor buket hvide orkideer fra Thailand.
    Rigtig god dag til dig Knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Åhh Orkideer er bare dejlige, du er ikke kun meget effektiv men også heldig:-D - Det lyder som om det er en populær Tulipan, så er jeg da glad for at der var nogle tilbage!
      Rigtig god dag :-D
      K.Gro

      Slet
  3. Det er nu dejligt med en buket afskårne til sig selv:-) Min nærmeste blomsterbutik sælger afskårne klematis til buketter og for småpenge køber jeg engang imellem 3 stilke til enkeltblomstvaser, de holder utrolig længe.
    Geranium Nodosum har du og Nette introduceret for mig og jeg har også været heldige at få en pæn klump af Nette, den blomstrer også fint her nu og jeg er imponeret over at bladene er så fine.
    Det bliver spændende med dine nye tulipaner, der er noget at glæde sig til:))

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvilken luksus med klematis i vase, det er meget positivt at den holder sig så godt i vase! Ja er nodosum ikke fantastisk? ;-) - Jeg leder nu efter en geranium der blomstre hele sommeren og nodosum fås også i hvid. Den vil jeg prøve at få fingre i :-) - Som Nette sikkert har fortalt så er den meget flittig til at frø så sig. Så du har noget at glæde dig til!.
      Rigtig god dag Lisbeth
      K.Gro

      Slet
  4. Smukke nye tulipaner :) Der er ikke noget så dejligt som en buket til én selv...

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej vel :-D .... Men jeg skal passe på for katten kan finde på at spise blomsterne og hvis det ikke er nok, men også vælte vasen, så det hele sejler....
      Rigtig god dag Ulla
      K.Gro

      Slet
  5. De ser lovende ud, dine tulipaner :-)
    Lækre farver!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Lone, det er altid spændende når man skal prøve nye tulipaner:-)
      Rigtig god dag
      K.Gro

      Slet
  6. Hej Gro
    Geranium, er en ny opdagelse for mig efter jeg er begyndt at blogge (lidt utoligt når man tænker på hvor mange der findes :o) så jeg suger gode geranium navne til mig og din den er bare fin.
    Det er så dejligt med en frisk buket i stuen, din ser smuk ud.
    Jeg bliver lidt misundelig(på den gode måde) når jeg ser de fine løg du har købt, her er i Bilka i Slagelse havde de slet ikke nogen af alle de smukke tilbage til halv pris.
    Kh Linda

    SvarSlet
  7. Hej Linda
    Så er det en god opdagelsesrejse du er på for der er så mange skønne Geranium` så god jagt :-)
    Det var da godt nok ærgerligt med, at du ikke kunne få de flotte tulipan løg, øv!
    K.Gro

    SvarSlet