fredag den 17. oktober 2014

Efterårs ferien..

Har budt på regn regn og atter regn og en brøler.... Hvad har jeg så lavet? absolutly nothing ;-) Egentlig skulle den have stået på have og husbyggeri, men vejret har ikke lige været til det! - Ferien startede ellers godt med tørvjer. Gudskelov for det fordi jeg måtte rette op på min store brøler. Jeg havde malet vindue fredag eftermiddag og så gik det hen og blev fugtigt og duggen faldt tidligt. Så næste formiddag erfarede jeg at det meste var mat og kedeligt fordi malingen ikke havde hærdet nok inden duggen faldt. Så jeg måtte gøre hele arbejdet om igen...:-( Øv - Men nu står det smukt og blankt igen :-)

Forleden dag fik jeg dog lige taget lidt billeder af de sidste roser i haven :-D. Mit nytårs forsæt må være at blive bedre til at gøde den lille have! - Det har jeg nemlig ikke været flink til.

De forskellig roser er Wollerton old hall, Odysse, Sarifa Asma, Souvenir de la malmasion, Boule de neige og The pilgrim :-D

Rigtig god weekend og hvis du har ferie så nyd de sidste dage:-)

Gro

8 kommentarer:

  1. Skønne roser! Og det var vist godt du nåede at fotografere dem inden regnen. Mine roser er i hvert fald brune og trætte nu.
    Tak! Og god sidste bid af efterårsferien til dig!

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv tak Nana :-D
      Jeg vil gerne lave en tilbagemelding på sæben.
      K.Gro

      Slet
  2. Ja det har været en grå og våd affære i denne uge.....men skønne lysglimt fra dine smukke roser.....det fortsæt kunne jeg godt springe på også :0)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Frøken Solhat :-D Vi må frem med gødningen til næste år og ikke springe nogen måltider over så vi kan få flotte planter;-)
      K.Gro

      Slet
  3. Godaften Gro.Øv med det vindue.................men godt at fik det lavet om.
    Her med al den regn har jeg malet soveværelse..............og vendt op og ned på stuen.Dejligt med et par friske værelser.
    Dejligt at nyde de sidste smukke roser.............her er der kun Alfred der blomstre.Og jeg ror vi er mange der skal gøde lidt mere i haven.
    Rigtig god weekend Knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette, ja det er jeg også! Nu er det døren der skal være færdig..
      Det lyder rigtig godt med nymalet værelser, nye farver??
      God weekend til dig Jette :-D
      K.Gro

      Slet
  4. Søde Gro,

    dine roser er vidunderlige, som altid. Skidt pyt, med at du ikke fik sat flueben på to do listen i regnvejrsugen. Så har du med garanti hygget dig med noget andet meget væstentligt ....f.eks afslapning, som jo er blevet en luksusbeskæftigelse i vores fortravlede verden.

    Rose-knus til dig min rose

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak kære Jytte :-)
      Du har jo ret i at det man kan bruge aller mest er afslapning. Det er vel i bund og grund også derfor man holder ferie;-) Jeg nød alle Jettes billeder fra hendes efterårs besøg hos dig. Du har virkelig gjort have smuk!
      Knus Gro

      Slet