søndag den 24. august 2014

Meget er nået...

her i løbet af sommeren. Det er dog som om at sommeren er over og at efteråret har indhentet os. Lidt trist er det, men sikke en fantastisk sommer det har været. Fire ugers ferie i høj sol og brandvarme temperaturer. Bedre kan det ikke blive :-D
Min far og jeg har fået lavet en hel del på den lille "Jagthytte" hen over sommeren. Se med her...


Dækbrædder og vindskeder blev færdige og det pyntede gevaldigt!
Så var der lige den dobbeltehave dør som jeg klundsede i nabolaget for et par år siden. Den har vist kun en tykkelse på 40mm og en ny låsekasse passer altså til en dør på 50mm. Så foruden at lave et hulrum til en låsekasse så måtte døren også forstærkes med en ekstra lille træplade.


Jeg takker min far for hans ekspertise:-) og tålmodighed! - Det har ikke altid været lige til.


Foruden det ville jeg heller ikke under alle omstændigheder have et nyt dør håndtag. Det skulle være det originale!







Det er skønt at kunne stå inde i huset og arbejde når regnen høvler ned udenfor. Der var nemlig lige 16 sprossede ruder der skulle sættes i og kittes. Denne gang med linoliekit. Min erfaring fra sidste år med en anden kit (termokit), ikke gav det bedste resultat! Det er noget jeg kommer til, at rette op på et senere tidspunkt.




Jeg er rigtig glad for mit arbejde og selv min far syntes jeg gør det godt, og det er vist lidt af en kardo fra en garvet håndværker;-) 

Egentlig syntes jeg haven er lidt trist nu. Mine roser har ikke remonteret som forventet og det på trods af at de er vandet en gang om ugen. Men jeg har ikke fået dem gødet efter planen, så det er nok her skoen trykker. Lige nu nyder jeg min Hotensia "Lime light" den står dog lidt for lyst og det er et tilbage vendende problem her i haven. Jeg skal finde noget der kan give skygge og fungere som parasol over det lille bed.




Rigtig god weekend til jer :-)
Gro

6 kommentarer:

  1. Hvor er det bare flot arbejde I har lavet og hytten ser så hyggelig ud. Jeg kan sagtens forstå at du bevarer så meget af det gamle look som muligt. Jeg mindes min far kittede vinduer i min barndom - det så hyggeligt ud men også et omstændig arbejde. Dørhåndtaget er meget smukt. Lime Light ligeså :)
    Kh Rose

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Rose,
      Tak for det:-D - Jeg syntes ikke det er hyggeligt at kitte vinduer, det er R... kedeligt;-) og meget omstændig, for det skal jo se pænt ud. Heldigvis er der kun 24 ruder tilbage!
      K.Gro

      Slet
  2. Hvor i dygtige dig og din far. Det er en skøn lille hytte du har. Set der med at kitte vinduer det skal jeg til at lære. Er det svært ?
    Det var synd dine roser ikke remonterer. Det er helt sikkert fordi de ikke har fået gødning.
    Godt du så i stedet kam glæde dig over hortensiaen
    Have hilsner fra Linda.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Linda
      Tak for det:-D - Lidt svært er det, du skal lige have tarvet på værktøj og kit.
      Jeg håber du har en der kan vise dig hvordan det gøres.
      K.Gro

      Slet
  3. Hej Gro.Dejligt at der går fremad med dit lille hus.............og godt at du har farmand til at hjælpe dig.
    Man skal vist have tålmodighed for at kitte vinduer.
    Lidt ærgerligt at dine roser ikke remontere...............men tror at der er mange der har samme problem i denne tørre sommer.
    God aften Knus Jette

    SvarSlet
  4. Hej Gro, det er en mærkelig sommer, vores roser er heller ikke glade for at remontere i år, måske de har fået kuldechok eller gødning ikke er kommet ned pga. vandmangel i juli. Kan tænke mig du allerede kan se huset for dig, med slyngroser i kaskader over tagudhænget.
    Henrik

    SvarSlet