søndag den 20. juli 2014

Julihaven

Det er sommer ferie og vejret er bare perfekt, så hvad er der mere, at ønske sig.... ? Måske en lille have nisse der kunne fikse lidt have arbejde såsom, at klippe stauder ned ;-) - Jeg syntes det har taget lang tid!
Haven er ikke så overdådig her i Juli, kunsten er, at finde stauder der blomstre på dette tidspunkt. Der har jeg ikke rigtig ramt plet syntes jeg.... men pyt. Her er lidt billeder af det der blomstre lige nu.


Herover er det " Tandstikurt" som er rigtig smuk! - den er lidt lang og ranglet, så de ligger meget skråt i beden. Planen er, at plante den i nogle flere bede. Jeg aner dog ikke hvordan den klare vinteren?


Cosmos skal der til og min drøm var lutter hvide, med desværre har jeg opdaget nogle røde imellem..ØV


Allium "Sphaerocephalon" er helt uundværelig! - som har taget over efter den anden lilla allium "purple sensation" - flere af dem :-D


I en juli have SKAL der også være Dagliljer, desværre har jeg glemt navnet på denne.


Så sprang min nyeste rose, slyngrosen "Mma Alfred Carrière" Den har jeg pint lidt! Jeg fik den aldrig i jorden sidst år, fordi jeg ikke vidste hvor den skulle stå, så den stod en hel vinter i en span vand ude på min opgang. Da det var aller mørkest og koldt udenfor begyndte den, at skyde for derefter, at visne. Så derfor er det så fedt, at den er begyndt at blomstre!


Må jeg præsenter min solhat "Mozerella" den er jeg bare glad for! - Det er en lille plante, som jeg kan have stående i forkanten af det hvide bed. Der har jeg mulighed for, at styre, at der ikke er andre planter der kommer for tæt på


sidst men ikke mindst " Høstanemonen" med dette billede håber jeg i kan fornemme hvor høj denne gruppe Høstanemoner er , lige knap 2 meter høje. Faktisk er de begyndt, at blive lidt for massive i min have, så de skal tyndes lidt ud.

Her til sidst et billed af " Jagthytten, som har fået lidt mere beklædning på. Jeg har også være lidt aktiv for der males vindues lister.


Nyd denne dejlige sommerdag :-D
Gro

8 kommentarer:

  1. Dine sommerbilleder er meget fine . Det er en varm sommer, så alt lider lidt i varmen. Din Tandstikurt er flot. God dag til dig også.

    SvarSlet
  2. Det er nogle gode planter du har i haven. Godt at din rose blomstrer, selvom den har været forsømt - jeg fik næsten ondt af den! Hytten bliver bare rigtig flot. Fortsat god sommer og god ferie her i varmen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Birgitte, Jeg havde også lidt ondt ag Madammen, derfor tror jeg også, at det glæder mig endnu mere :-)
      God sommer og ferie til dig!
      K.Gro

      Slet
  3. Hej Gro.Dejlige billeder fra din juli have.
    Og skønt at din Alfred rose blomstre..............viser også mine to .
    De var også lidt langsomme om at komme i gang.
    Jeg klipper også rigtig mange af mine planter ned lige nu.
    Kan se at det går fremad med dit lille hus.
    Rigtig god dag knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette
      Tak for det! Hvis de kan være langsomme om, at komme igang, ja så er det nok en kombination af flere ting.
      K.Gro

      Slet
  4. Du har mange smukke blomster - dejlige billeder - og hytten bliver bare rigtig flot.

    SvarSlet
  5. Dejlige billeder Gro :) Jeg holder simpelthen så meget af Katost, den gør sig så fint i haven .. uhh, jeg ville også gerne have sådan et dejligt skur/ Gods i haven :)
    Knus Iben

    SvarSlet