onsdag den 11. juni 2014

Roser på spring V

Så er vi ved at være ved vejs ende på denne årlige rosen præsentation, for nu er næsten alle roserne sprunget ud.

Austin rosen "The Pilgrim" kastede jeg min kærlighed på for et par år siden, da jeg besøgte den sødeste Tante i Flade på mors. Hele vejen hjem til Sjælland sad jeg og duftede til denne rose med en anderledes krydderet duft. Og så har den den helt rigtige lysegule farve.




Ovenover - Et billede af mit hvis/gul/grønne bed. Det er virkelig svært at fange skønheden pga. lyset.
Herunder en anden Austin rose, som jeg tog med hjem fra samme tur i Jylland. Desværre bliver jeg let begejstret for de her skønheder. For hvor skulle jeg lige passe denne rose ind? Den står så i en krukke, end til videre.....


Herunder - Alba rosen "Maidens blush" Den plantede jeg to eksemplarer af sidste forår. Her klare den ene sig bedst, men heldigvis er den anden som står mere tæt og mørkt ved, at skyde lidt i vejret og der er kommet èn knop;-) - Denne rose er sommerblomstrende. 


Endelig åbnede Bourbon rosen " Souvenir de la Malmaison" sig ordentlig op. knopperne fik aldrig lukket sig rigtig op på grund af det regn der har været. Det er en rose der minder mig om makeup i "gamle dage" en helt speciel duft! 



Den står rigtig godt sammen med "Lammeøre" som jeg er helt vild med og ikke ville undvære i haven. Den er så smuk med sit grå løv!


En anden Alba rose er " Königen von Dänemark" som overhovedet ikke er blevet særlig stor? Men over skøn er den og jeg vil ikke undvære den selvom den kun er sommerblomstrende.




Rigtig god aften
Gro


5 kommentarer:

  1. Du må helt sikkert få seriøse abstinenser, når rosensæsonen er forbi. Noget kunne tyde på, at du er mest hooked på de engelske og de historiske.

    SvarSlet
  2. Du kan have ret Marie, det bliver måske lidt hårdt ;-)

    SvarSlet
  3. Hej Gro.Tak for din dejlige rosen kavalkade............den har jeg rigtig nydt.
    Kømper selv med at få min roser til at trives...........og har en del i krukker.Men er begyndt at få dem i jorden, hvor de vil trives bedre.
    God dag knus Jette

    SvarSlet
  4. Så smukke de er Gro....og det er ikke helt til at forstå at de alle er så tidligt på det i år......måske vi er heldige at få en smuk og frodig 2. blomstring i år hvis vejret fortsætter :0)

    Knus Dorthe

    SvarSlet
  5. Kære Gro

    Hvis du kører bil på søndag, kunne du så have mig og Signes Vals med? Vi betaler benzin og sådan. Ring gerne til mig 30 29 07 25

    SvarSlet