mandag den 9. juni 2014

Roser på spring IV

Nu er der flere roser der er sprunget ud, og der er stadig nogle stykker som venter på sig.
I denne omgang er det to Austin roser.

Herunder er det Sarifa Asma, Hun er en af mine Austin yndlinger, For hun er meget grovillig og er blevet en ret stor busk, Men noget af det allervigtigste er nu hvor smukke velduftende blomsterne er. Og det har hun! 


Her under er det "James Galway" som er en af de Austin roser jeg har haft længst. Det er blevet udsat for lidt af hvert og flytte en del gange, som forståeligt nok tog lidt på ham. Men i år står han som en smuk busk med sine smukke rosenknopper. Jeg syntes simpelhen, at Geranium "Elke" passer super godt til!






Desværre bliver der ikke plads til "James Galway" til efteråret. For så skal det bed den står i være en hel anden farve. Så jeg har nogle forskellige roser der bliver sat til salg ret billigt. Dette kommer der et indlæg om lidt senere. 
Hov.. nu er jeg lige ekstra have lykkelig, for jeg har lige erfaret, at jeg skal se Claus Dalbys have her i juni:-D Jeg måtte lige dele min glæde med jer!! 

Kan I have en skøn anden Pinsedag :-D





9 kommentarer:

  1. Jeg går også og nyder mine roser lige nu! De er nu noget særligt :-)

    Tak og god anden pinsedag til dig!

    SvarSlet
  2. Hej. Roserne er bare så flotte lige nu, mine er godt igang. Jeg håber bare ikke, at det hele futter af her i juni!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Birgitte, Heldigvis er der er der lidt forskel på roserne i min have. Jeg har både nogen der blomstre en gang og andre der fortsætter resten af sommeren, med lidt forskellig styrke. - Men de har været tidlig på den i år så første blomstring er nok også tidligere over.
      K.Gro

      Slet
  3. Hej Gro
    Austin roser er bare skønne. Jeg ville meget gerne have haft en James Galway sidste år, men den var desværre udsolgt og det blev til en St. Swithun i stedet.
    Geranium "Elke" er bare skøn.
    Ha' en dejlig aften

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lelah
      Ja man må sige det har været en godt opfindelse, at lave engelske roser;-)
      Den der st. swithun er også forrygende! Men hvis du stadig er interesseret i James til efteråret så siger du bare til.
      K.Gro

      Slet
  4. Hej Gro.Hvor har du nogle skønne roser.............og den Sarifa Asma er da bare SÅ smuk.Ja !! vi har bare så meget at glæde os over i vores haver.
    God dag knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette
      Tak for det. Og ja det har vi og vi skal huske, at nyde den!!
      K.Gro

      Slet
  5. Signe (Signes Vals) og jeg skal også besøge Claus' have d. 22. juni.

    SvarSlet
  6. Gro, hvordan transporterer du dig til Århus? Signe og jeg tager "Jyllandsbussen" fra Valby St. der er absolut billigste måde. Hvis du kører i bil vil vi gerne køre med og betale benzinen.

    SvarSlet