lørdag den 21. juni 2014

Nu er det....

Pæon tid, så hvorfor har jeg så så travlt med alt andet end have?- min have virker lidt forsømt. Eller også er det mig der er i underskud af have-vitaminer? Om nogle timer tager jeg til Jylland, på familiebesøg og så i morgen besøger jeg en særdeles flot have.....
Inden jeg skal vande krukkerne får I lige et par pæon billeder. Af Edens Parfume og Dinner plate.




Det er to rigtig skønne Pæoner og især Edens Parfume øv. er lige til at spise og så dufter den jo et vidunderligt. Til næste år håber jeg de har lidt flere blomster end i år!
Pæonerne står lige under Austin rose " Constance Spry, som også har blomster der minder mig om en pæon.


Har I også skønne velduftende Pæoner i haverne?

Rigtig god weekend!

Gro

8 kommentarer:

  1. Hej Gro.JA !!! mine pæoner er da lige på det sidste..............men har nydt dem meget.Spændende med den tur til det Jyske...........har jo selv lige været der to gange i maj.
    Glæder mig til billeder fra den "flotte" have
    Knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette
      Ja, nogle af mine er også færdige, men dem der står mere i skygge blomstre lidt endnu:-D - Ja det er utroligt så mange dejlige haver der ligger der over i Jylland;-) hi hi
      K.Gro

      Slet
  2. Hej Gro.Jeg har pæoner for første gang i år i haven og synes de er meget flotte. De står ved siden af roser og passer fint sammen med dem!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det lyder bare dejligt! - og tillykke med dem, der findes næsten ikke noget bedre!. Jeg har nu ikke selv tænkt dem som primær selskabsplanter.
      K.Gro

      Slet
  3. Skønne pæoner og rose du viser. Gad vide hvis have det er, du besøger ...
    Jeg har sarah bernhard som har været i haven en del år og et par nye pæoner men ønsker mig flere for de er jo så smukke.
    God tur til jylland :)
    Kh Rose

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja Rose det var lidt hemmeligt;-) Men som du kan se i mit nye indløg, så var det hos Claus Dalby.
      Jeg har også Sarah og den står bare så flot, den må være en klassiker!
      Jeg forstår godt du vil have flere Pæoner, det ville jeg også men nu er der ikke mere plads!
      K.Gro

      Slet
  4. Det er smukke pæoner - så du må altså huske at nyde dem ude i haven mens tid er.

    Håber du har haft et par skønne dage med havebesøg, som vi vel får lidt at se fra?

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Ulla:-D
      Næste gang jeg kommer til Aarhus, kunne jeg godt tænke mig, at stikke næsen ind hos dig og alle dine dejlige roser :-)
      Nu kommer der lidt mere ro på inden ferie, så der skal arbejdes og nydes have:-)
      K.Gro

      Slet