lørdag den 31. maj 2014

Roser på spring I

Som jeg skrev i går så har roserne travlt med, at springe ud og nu får I lige lidt billeder.

En rose som jeg i den grad har hyldet er den simi historiske rose "Felicia" Den bliver pænt stor vel ca.2 - 2 1/2 meter bred og vel lige så høj. For mig er det jo stort med sådan en lille have. Når hele busken står i fuld flor så tar jeg et billed af den igen. 


Den over dejlige Bourbon rose " Louise Odier" er en smule spinkel og kræver opbindingkan jeg se, for den har lagt sig ned under vægten af blomster og knopper. Den har en dejlig duft!!! og så kan den tåle skygge.


En anden Bourbon rose er " Boule de Neige" Jeg har efterhånden haft denne rose nogle år i krukke og her i foråret kom den i en langt større krukke. Det har den været meget glad for, for nu er den begyndt at skyde nede fra. Den har nogle yndige små mælkehvide blomster  med lidt lyserøde strejf.


Det stride blæse vejr i går har desværre ødelagt et par grene på " Constance Spry" Øv :(
Heldigvis har den enormt mange knopper som jeg inden længe kan glæde mig over!


Jeg håber ikke, at blæse vejret har lagt for mange af jeres stauder og roser ned!
Rigtig god weekend




13 kommentarer:

  1. Hej Gro
    Jeg nyder virkelig at se med på dine rosenbilleder. Tak for kigget.
    Ha' en dejlig lørdag

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv tak Leleh.
      Du må have en dejlig søndag:-)

      Slet
  2. Jeg faldt for fristelsen den anden dag og købte en Constance Spry, men nu leder jeg efter et godt sted at plante den! Smukke billeder!

    SvarSlet
    Svar
    1. Godt valg! - Plant den et sted hvor der er plads til, at den kan brede sig. Den bliver nemlig stor og smuk også dufter den himmelsk!

      Slet
  3. Hej Gro.Smukke roser du viser...............og Constance Spry har jeg købt her i foråret..........så ingen knopper endnu.
    Det har jo blæst kraftigt de sidste par dage.............så jeg har bundet en del klematis op.Rigtig god weekend til dig knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette
      Det glæder mig at høre, at du også har valgt Constance selv om den kun blomstre en gang. Min blomstrede heller ikke første år, så fortvivl ikke :-)
      Ja det var et frygtelig blæse vejr. Nette gjorde mig opmærksom på, at min Littel Nell var knækket i toppen :( Øv

      Slet
  4. Du har mange smukke roser. Jeg kan ikke finde ud af det med roser, så jeg nøjes med at nyde billederne af jer andres.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Gitte :-D - men det tror jeg nu godt du kan. Der findes nemlig roser som bare er så nemme. feks." Comte de Chambord" eller " Rose de Rescht" som bare kan klippes med en hæk saks. Tænk over det ;-)

      Slet
  5. Felicia ser vel nok lækker ud :) Øv med Constance Spry, godt at der stadig er knopper på de andre grene. Jeg købte denne rose i B.. for 1½ måned siden, men der er ikke meget vækst i den endnu. Gad vide om man kan plante for dybt.

    Ja, det blæser da en del...

    SvarSlet
  6. Nydelige roser. Jeg fik at vide af Rosenposten, at boule de neige er lidt vanskelig. Oplever du også det?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marie
      Nej egentlig ikke. Som sagt så har jeg haft den i krukke i ca. 4 år og den har blomstre flot hvert år. - Jeg kan se, at den er glad for den nye meget større krukke. Så det glæder mig, at der kommer en masse ny vækst. For det var der ikke før. Jeg giver den flydende gødning i gang om ugen og vander krukke omtrent hver dag. Jeg syntes du sagtens kan kaste dig ud i den rose. Det er jo meget nemmere at have den stående i jorden.

      Slet
  7. Skønne roser du viser, Felicia er også en rose jeg holder specielt meget af. Boule de Niege har jeg ikke prøvet, men den ser meget smuk ud. Min gamle Louise Odier var slem til at få blackspot i sensommeren, men den rose er bare så skøn, at jeg har plantet en i min nye have, og håber den trives bedre i det jord.
    Hvor er det ærgeligt at din Constance Spry har fået brækket grene! Øv øv! :(
    Heldigvis er det en rose som vokser godt til, men et år er længe at vente på blomsterne!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Alice
      Ja det er rigtig du har da også rigtig mange roser:-D - Hvor er det fedt du kender Felicia, den troede jeg var lidt ukendt. - Ja der er vist noget med Louise og blackspot men det har jeg vist lykkelig glemt for hun er så bedårende ;-) og håber du får held med hende i din nye have!
      Heldigvis er min Constance meget stor efter hånden så man kan egentlig ikke se at noget er knækket af, men det er nu ærgerligt. Specielt når den kun blomstre èn gang.

      Slet