søndag den 13. april 2014

Mellem fliser, græs .....


og et brækjern har den yndigste lille bly Viol sået sig selv. Så spør I nok jer selv " hvad sådan et brækjern laver der?" Men jeg kan sige , at det er godt at have ved hånden når man bygger et hus;-) Man kan f.eks. bruge det som løfte stang;-)





Denne lille Viol vil jeg passe godt på. Dog kan jeg være bange for, at snegle kommer og fortære den på nul komma fem :(
Om ikke al for lang til springer Tage ud... Altså ikke min far men denne forårs blomstrende klematis.
Den plantede jeg sidste år og i år håber jeg, at den breder sig lidt mere :-)


Der kommer selvfølgelig et billed eller to når den springer ud.

Kan I have en fortsat skøn søndag i rusk og regn mellem solstrejfene.

Gro

5 kommentarer:

  1. Det er så fint som violer bare dukker op alle vegne :-) Og, ja, sikke et omskifteligt vejr idag. God søndag aften til dig!

    SvarSlet
  2. Jeg hilste også på den blå viol igår, pludselig var gruppen blevet større, det er så hyggeligt. Regner med vi ser Tage i fuld udspring... :)
    Også god søndag til dig, vi går ihvertfald ikke ned på luft... ;)

    SvarSlet
  3. Hej Gro.Ja !! de små violer er slet ikke til at såt for.
    Og et godt brækjern er slet ikke til at undvære.........har lige brugt vores i dag til at løfte nogle fliser op.Er i gang med et nyt projekt efter inspiration fra fru Friis .......nemlig et nyt pottested.Har lige lavet et indlæg om det.Glæder mig til at se din Tage springer ud..........har aldrig hørt om en klematis ved det navn?
    Også en rigtig god søndag til dig knus Jette

    SvarSlet
  4. Hej Gro
    De små violer er så fine. Jeg har kun enkelte i haven, men jeg håber, de vil sprede sig. Min klematis står også med rigtig mange knopper. Jeg kan næsten ikke vente med at se den i blomst.
    Ha' en dejlig aften

    SvarSlet
  5. Kære Gro
    Jeg er sikker på at din bly viol vil brede sig. Sjovt nok vil den altid helst vokse de mest underlige steder så som midt oven i en anden plante o.l.
    Der er ingen snegle der æder mine violer, jeg har en del både blå og hvide, og jeg har også en del snegle.
    Hvor er det dejligt med Tage i knop og på vej til udspring:o)
    Knus og forsat gode påskedage.

    SvarSlet