fredag den 27. december 2013

Ting tar tid......

Tilbage i foråret lovede jeg Marie-Louise fra den fordige have, at vise den låge som jeg gik og hyggede mig med. Der er flere ting i mit haveliv som jeg sætter pris på. Det er bla. genbrug og det at lave tingene selv;-) Lågen er dog ikke af genbrug, men selvbyg!


Min søn blev sat igang med skruemaskinen efter vi havde tjekket flere gange at, vi havde målt rigtigt.




Så blev den skruet sammen, og sat ind i havehuset. Den skulle tørre før den kunne blive malet.
Senere blev min far sat i sving med stiksaven. Lågen skulle have en halvmåne, så man kan titte ind i haven, en rigtig fin detalje syntes jeg. Det virker nemlig indbydende.


Sommeren gik og nu kunne jeg endelig male lågen...


Efteråret nærmede sig og de rigtig beslag bliver indkøbt. For at der skulle være plads til beslaget måtte rionettet også lige flyttes lidt. 

Voila... Have nr: 9 nu med fin låge

Lågen blev måske lidt højere end jeg først havde tænkt mig, men jeg nænner ikke at save af den i højden. Til foråret kommer der forhåbentlig  lidt gang i klematis, roser og efue. De sidste måneder inden forårets komme er lange....

Nyd Juleferien
Gro

6 kommentarer:

  1. Hvilken herlig havelåge du har fået bygget, det ser super godt ud med buen. :)

    SvarSlet
  2. Jeg sagde det jo - du er så god til den slags:o) Sikke en flot låge ind til haven.

    SvarSlet
  3. Flot låge! En rigtig god idé med buen - måske snupper jeg idéen!

    SvarSlet
  4. Hej Gro.Den låge har du da gjort godt....den er bare flot.Og godt med lidt hjælp fra familien.
    God søndag knus Jette

    SvarSlet
  5. Oj oj oj....det ser super godt ud Gro - og selvbyg gør den endnu smukkere - skønt med sådan et par handymen :0)

    Knus og godt nyt haveår til dig og dine min ven :0)

    SvarSlet
  6. Tak Fru Fniis:-)

    JA tak Lisbeth, det gik heldigvis rigtig godt:-)

    Du er velkommen Susanne! -

    Tak Jette, ja det er dejligt når der er nogen der gider at hjælpe til!

    Tak Frøken Solhat. Der er noget over selvbyg. Om det er den tilfredshed med at have gjort/lavet noget brugbart der gør det ved jeg ikke helt ;-)

    Knus og godt nytår til jer alle :-)

    SvarSlet