onsdag den 25. december 2013

En ny bog til

Brug og det er lige hvad jeg skal med denne. Jeg har været så heldig at få denne fede bog i julegave af min far. Med beskeden om, at nu vare det ikke så længe før han ikke kan mere og jeg så må klare mig selv. Det må jeg jo så lære!


Bogen "Haveprojekter du selv kan bygge" er skrevet af et svensk ægtepar gætter jeg på, Anna og Anders Jeppsson.
De har lavet nogle skønne ting til haven, som man med lidt snilde selv kan konstruerer. Der er noget med de svenskere, de har en god sans og smag indenfor haver.


Her næver jeg bare lidt af udvalget: havelåger, lanterner, div borde og bænke, udekøkken og en flot solseng mm.
Bogen har flotte billeder, forklaringer og illustrationer af det der skal bygges. Så det virker lige til.
Nu har jeg ingen undskyldning for ikke at gå igang med den topersoners bænk jeg mangler til min lille teresse. For i denne bog er der lige det jeg skal bruge!


Her er det meningen den skal stå... inde for nærmeste fremtid ;-)
Glædelig første juledag
Gro



8 kommentarer:

  1. Sikken dejlig bog. Den burde min far nok også have givet mig - med samme besked ;-)

    Glædelig jul.

    SvarSlet
  2. Den bog ser spændende ud og er lige noget for mig. Nu uden far, du ved.

    Det er da en glimravende ide at støbe der, hvor bænken skal stå.... Det vil jeg gøre efter! Jeg glæder mig til at se nogle af alle projekterne, når de med tiden dukker op.

    Julekram

    SvarSlet
  3. Du har allerede vist at du har flair for snedkeriet så jeg er sikker på at det bliver flotte ting du får lavet. Det var en god gave fra din far og dejligt at du stadig har ham til at komme med gode råd hvis du skulle få brug for det, god fornøjelse med det hele:o)

    SvarSlet
  4. Det er en herlig bog jeg har selv kigget i den ved lejlighed, mange gode ideer til inspiration og tips og tricks til udførelse.
    Det er altid godt med et nyt byggeprojekt til den sene vinter.
    Henrik

    SvarSlet
  5. Hej Birgitte, ja den er virkelig skøn, måske du også skulle ønske dig den ;-)
    Mange jule hilsner
    Gro

    Hej Marianne.
    Jeg har nu ikke støbt, men i stedet lagt nogle fliser som jeg havde i forvejen. Jeg kan godt lide genbrug, også i haven;-) Der er masser af projekter, som der står i kø.... Men lige nu har jeg en cardigan der skal strikkes færdig og en dobbeldør i haven der skal ordnes først !
    Julekram
    Gro

    Hej Lisbeth
    Ja jeg øver mig jo lidt Lisbeth. Jeg er glad for, at min far stadig kan lidt endnu og som du siger kan jeg jo få gode råd senere. Heldigvis har du en god handy mand der hjemme :-)
    Julekram
    Gro

    Hej Henrik
    Du ved hvad der snakkes om her. Du som er gør det selv mand helt ud til fingerspidserne :-) og ja vi kan lige så godt udnytte vinteren på noget fornuftigt!
    Jule hilsner
    Gro

    SvarSlet
  6. Hej Gro.Det lyder til at være en spændende gør det selv bog.Er spændt på når du viser noget du selv har lavet.
    Har selv været en tur i haven for at se hvad der er på vej op derude.Vi er nogle stykker der viser små spirer og juleroser lige nu.Rigtig god 2 juledag knus Jette

    SvarSlet
  7. Kære Gro.

    Glædelig bagjul til dig og dine.

    Skøn bog til Handywoman`en:o) Jeg er meget spændt på at se, hvad du finder på af have-snedkerier.

    Ønsker dig et lyst og blomsterrigt 2014.

    Knus fra den stormomsuste ø

    SvarSlet
  8. Kære Jette
    Dejligt indlæg du har lavet, med alle de grønne spirer. :-)
    K.Gro

    Kære Jytte
    Det kan jeg godt forstå du er spændt på. Men først skal jeg igennem en masse kedelige ting. Lige nu er min havedør ved, at tage livet af mig!
    Jeg vil hellere lave noget der er lidt sjovere. Jeg vil lige oplyse dig om,at her blæser det også RIGTIG meget ;-)
    Mange knus og tanker til dig og dit orangeri, Handywomanen ;-)

    SvarSlet