torsdag den 17. oktober 2013

De sidste blomster i år



Selvom træernes blade bliver gyldne og de falder til jorden, så er der stadig lidt liv i haven.
I forgårds da jeg var i haven for, at kitte de sidste ruder for i år tog jeg disse billeder.
Dem vil jeg lige dele med jer, for lige om lidt er de væk.


Ja I ser rigtigt, det er en Digitalis der blomstre i haven. Den står helt beskyttet inden under min rose `Comte de Chambord`
Faktisk så blomstre den skønne rose `Souvenir de la Malmasion også lige nu..


Selvom det er sent på året og der ikke rigtig er nogen varme i vejret så dufter roserne.
Det er da fantastisk!

Fortsat god Efterårsferie til jer alle
Gro

7 kommentarer:

  1. Det er næsten ikke til at bære, at det hele snart er slut...

    Jeg har også sniffet til roser og lathyrus, ikke helt så intenst mere, men duften er der stadig.

    SvarSlet
  2. Hej Gro.Ja! vi kan ikke komme udover at blomstringen synger på sidste vers......men det har da været en pragtfuld sommer og efterår.
    Fantastisk at du har en digitalis i blomst.Rigtig god dag knus Jette

    SvarSlet
  3. Hej Gro,
    Dejlig collage med alle de skønheder der er tilbage.
    Der er stadig mange flotte farver.
    Vi håber at kunne nyde dem lidt endnu.
    Ja mindst en dag til forhåbentlig.
    God efterårsferie til dig også.

    SvarSlet
  4. Åh, Kong Frost...please, lad os beholde smukke syn, som dem på Gros billeder noget tid endnu. Og må vi så be` om kortere vintre til havefolk, tak.

    Knus og kærlige hilsner til søde dig, Gro

    SvarSlet
  5. Lad os nu se om ikke det varer lidt endnu med den vinter... Sjovt med din digitalis - vi har også en lille nysået digitalis fra i foråret, som blomstrer nu.

    Souvenier de la Malma... (uf, svært navn) er godt nok en flødeskums-lækker rose. Så smuk :)

    Nyd ferien og god arbejdslyst med vinduerne, det skal nok blive godt.

    kh Ulla

    SvarSlet
  6. Hej Ina Åhhh Lathyrus, hvor er du heldig. Jeg såede dem ikke i år. Men til næste år skal de på såprogrammet igen :-)
    Knus Gro

    Hej Jette, du har ret i, at det har været helt fantastisk!! Det vil jeg i hvert fald glæde mig over når det piver og hyler udenfor. Ja er det ikke sjovt med den Digitalis. Tak i lige måde :-D
    Knus Gro

    Hej Anne,
    Ja jeg vil prøve, at nyde dem lidt længere endnu, vejret er jo stadig rimeligt.
    Tak og i lige måde! Ferier går alt for hurtigt.
    Knus Gro

    Kære Jytte
    Ja det kunne da være dejligt hvis vi kunne bestille en noget kortere vinter ik? ;-)
    Jeg har set du har travlt som altid med, at ligge løg i jorden, i din smukke have i Flade :-)
    God arbejds lyst!
    Og 1000 knus og tak
    Knus Gro

    Hej Ulla
    Ja jeg krydser mine fingre, for jeg er slet ikke klar endnu! Der er så meget der skal nås. min mor puster mig også i nakke, fordi jeg skal hjælpe hende. Jeg hende den lille franske er bare dejlig ik:-)-Du kan tro jeg nyder det! og vinduerne er jeg næsten færdige med! Puha.
    Knus Gro


    SvarSlet
  7. Så skønne billeder Gro - og ja duften af roserne virker nærmest mere intens lige nu - hvor vi har behov for at gemme den langt inde i vores sjæl ;=)

    Knus Dorthe

    SvarSlet