mandag den 2. september 2013

Sensommer = Plantemarkeder

Så kom efteråret... Uha jeg kan bedre lide ordet sensommer;-D Nu er det ved, at være tid til, at dele og flytte stauder i haven. Men også tid til plantemarkeder ;-)

øv.tv Rose "Redute" - "Høstanemone" Nede. Lægekvæsurt og Kæmpe Verbena.

På søndag om en uge d.8. besøger jeg Caroline Mathildestien. Der er Have og Staude weekend.
Både lørdag mellem 10 - 17 og søndag mellem 10 - 16.
Der kommer en række udstiller og foredragsholdere bla. Staudefeen og Hillerød staudeplanteskole. Se hele programmet her:

Jeg glæder mig i hvert fald meget. Der er noget jeg gerne vil høre om, og så er der lækre ting man kan købe til haven. Men nu skal jeg selvfølgelig ikke glemme det jeg allerede har bestil  hos (Marlene) staudefeen :-D 
De planter må jeg vist lige have gjort plads til i løbet af ugen.

øv.tv. "Katteurt" m. "Dusksalvie" - Rosen "Come De Chambord" ne. tv. planter til lyngby plantemarked og Rosen " The Pilgrim"


Forleden dag var Havefolket ude med et godt indlæg vedrørende plantemarkeder. De kom med rigtig mange gode tips. Så i år vil jeg deltage i Lyngby plantemarked D. 22 September. Jeg er allerede i gang med, at potte lidt småplante op, så jeg kan tage dem med til Lyngby.


På Havefolkets blog er der rigtig god information, at hente omkring forskellige sensommer arrangementer rundt omkring i landet.
TRYK : se her

Kan I have en rigtig dejlig ude i sensommer landet :-)

Gro






6 kommentarer:

  1. Hej Gro.Sensommer vil jeg også hellere kalde det.....selvom de sidste dage mere har mindet om efterår.
    Kan desværre ikke komme tilplantemarkedet d.7-8/9 da jeg skal til rund fødselsdag hos Gitte i det Jyske.
    Men dejligt at vi så ses i Lyngby.....det er altid hyggeligt at møde så mange bloggere der.
    håber regnen snar holder op,så jeg kan komme videre med mit nye bed.God dag knus Jette

    SvarSlet
  2. Efterår...altså det er først efter uge 42, eller det prøver jeg at tro på. Måske man kunne trække den indtil jævndøgn i det mindste. Jeg må ikke komme på plantemarked, der er ikke mere plads i haven.

    SvarSlet
  3. Jeg holder også på sensommer, og i denne uge holder det da vist stik.

    Dejligt at komme på plantemarked, man kan vel øve sig i at nyde de mange udbud, jeg er nemlig også underlagt restriktioner...

    God dag til dig, kh Ulla

    SvarSlet
  4. September er helt klart sensommer for mig - og hvor er det skønt med plantemarkeder. Det er spændende at du deltager med planter og jeg kommer helt bestemt forbi din bod;))
    Arrangementet i Mathildestien besøger jeg også, det lyder så godt at det vil jeg ikke gå glip af.
    Knus

    SvarSlet
  5. Kære Jette
    Det var da ærgerligt, at du ikke kommer. Jeg tror det bliver rigtig godt!
    Er du blevetfærdig med dit bed?, det har jo været rigtig god vejr :-D
    Jeg håber vi ses i Lyngby :-D
    K.Gro

    Hæ Hæ Henrik
    Du kan jo selv deltage på plantemarked. Jeg har jo set du kan det der med, at lave stiklinger af lavvendel :-D -
    Men ja efteråret er ikke lige nu! Det bliver jo et smukt sommer vejr i dag !
    K.Gro

    Kære Ulla
    JA det forstår jeg måske nok du er underlagt;-). Jeg kan se på dine billeder, at din have bugner af skønne blomster :-D
    K.Gro

    Kære Lisbeth

    Ja gøre det Lisbeth, jeg glæder mig til, at se dig. Min bod bliver dog ganske lille;-)
    Hvilken dag kommer du til Caroline Mathildestien?, det kunne være sjov hvis det var samme dag :-)Jeg kommer om søndagen fra start af.Jeg glæder mig meget. Det er et spændende program de har lavet!
    Knus Gro

    Rigtig god sensommer weekend til jer alle :-D

    SvarSlet
  6. Lyder skønt med dine planer her i weekenden....og je sensommer er meget bedre ;0)

    SvarSlet