torsdag den 12. september 2013

Nye og gamle.....

I søndags besøgte jeg Caroline Mathildestiens planteskole, for der blev afholdt staude og plantemarked. Desværre var jeg ikke så flittig med kameraet. Men her får i et billed af de søde høns!  


Det blev selvfølgelig til, en hel masse stauder! 
Dem vil I få, at se til næste år... desværre for det er kun denne fine Astas " Asran" der er i blomst nu.


Der kom også to andre Astas med hjem som er lyserøde.
En del af planterne skal bruges til et nyt bed, som jeg skal lave i forbindelse med en lille pergola.
Andre skal fylde nuværende bede ud så der ikke er bar jord!
Mange af os har allerede stiftet bekendskab med Claus Dalby. Han har vist gjort det til sin store have opgave, at fortælle os om hvor vigtigt det er, at have blomster i haven hele året. Jeg har ikke så mange sensomme/efterårs blomster
Så nu glæder jeg mig enormt til, at få flere!


Dette er en græs, som jeg ligeledes købte af Anne Stine Stauder.
det er rigtig ærgerligt, at jeg ikke husker dens navn!...

Her er lidt billeder af det der blomstre nu, som jeg glæder mig til, at se igen om præcist et år
Måske endnu mere overdådigt;-)

Kæmper Verbena sammen med Ranunkel.

Rose `Comte De Chambord`som har remonteret så smukt i år!

Kæmpe Verbenda og Lægekvæsurt.


Kan I have det godt derude!
Gro

3 kommentarer:

  1. Hej Gro.Ja!lidt ærgeligt at jeg ikke var hjemme til Plantemarkedet.
    For det lyder da som om at det var et godt marked.
    Jeg mangler også lidt der blomstre lige nu......er ved at gøre mit nye bed færdigt.Men måske der er noget at hente på næste søndag i Lyngby.God weekend til dig knus Jette

    SvarSlet
  2. Hej Gro
    Ja du lyder næsten som mig, der bliver så opslugt af alle de lækre planter, at jeg helt glemmer at få taget billeder. Jeg fik dog taget 3 stk.! Ha ha
    De søde høns fik jeg ikke lige taget billede af, men der var vel nok mange forskellige typer høns.

    SvarSlet
  3. Godmorgen Jette
    Ja det var rigtig ærgerligt du ikke kunne komme, Men selvfølgelig er en 50 års fødselsdag også vigtig!
    Markedet var rigtig godt! og det, at forskellige fagfolk gav et mindre foredrag om forskellige ting var meget spændende!
    Jeg ved, at Anne Stine stauder også kommer på søndag i Lyngby. Hende købte jeg en del af ;-) Så mon ikke!
    K.Gro

    Godmorgen Bente
    Ja for der var så spændende og hele tiden noget der skulle ses ;-)
    Desværre havde Havegalleriet udsolgt, da jeg endelig kom for, at handle ØV
    K.Gro

    SvarSlet