fredag den 2. august 2013

Trist nyhed!



I kan tro, at jeg blev glad da jeg så denne overskrift på DMI. `Sommervejr udløser usædvanligt sommerfugle mylder` For jeg elsker sommerfugle og kan bruge lang tid på, at iagttage dem i haven eller naturen. Engang imellem er jeg da også heldig, at skyde et billede eller to af dem :-) - Som I kan se her.

Ukendt larve.


 Aurora sommerfugle

Men glæden varede ikke langt tid. For mange af vores arter er allerede uddød og andre vil uddø hvis vi ikke passer på MEGET bedre på den vilde natur. Ja og det ser ikke lovende ud, kan jeg godt sige.
Nu bliver det jo lidt politisk, for der sidder jo nogen politikere inde på Christiansborg/EU og tager beslutninger om sprøjte midler og andre vigtige ting omkring landbruget :( - Jeg er godt klar over, at man ikke skal kaste med sten når man selv bor i et glas hus. -
Hvis du interesserer dig bare en lille smule for vores dyreliv og vilde natur, så læs denne korte artikel.

http://www.dmi.dk/nyheder/arkiv/nyheder-2013/sommervejr-udloeser-usaedvanligt-sommerfuglemylder/

Rigtig god weekend, og nyd tropeaftenen :-)

4 kommentarer:

  1. Jeg er meget enig, Gro. Overvejede idag at gå en tur i vores ukrudtsmark og tage billeder idag. Men blev overmandet af den fugtige varme. Men jeg burde. Burde vise, at der vælter sommerfugle op der, som imponerer - og ikke bare mig. Og når det kommer til ukrudtsmidler, så burde de ganske enkelt være forbudt udenfor erhverv, hvis man spørger mig. Jeg holder mig fra at diskutere det generelt, men det kommer ikke indenfor mine døre - det er min opgave at få harmoni i haven, så kemi er overflødigt. Alt andet er en falliterklæring.

    Hjerteligst

    SvarSlet
  2. Det er ganske forstemmende, at vores natur og dyreliv forsvinder alt for hurtigt. Penge og magt styrer verden og her er naturen desværre ikke meget værd. Jeg bliver så trist, når jeg tænker alt for dybt over, hvordan vi mennesker behandler vores klode!

    SvarSlet
  3. What a lovely blog you have. I'm glad you came by my blog so that I could repay the visit. I love roses, but in this garden don't have a lot of luck. A combination of dry summers, giant cedar trees and thin soil make growing roses a challenge. That said, there are few brave plants that give me a little colour and fragrance each summer.

    SvarSlet
  4. Kære Zep og Achillea
    Vi er meget enige. Jeg tror jeg må melde mig ind i Naturfredningsforeningen!

    Dear Pondside
    Thank you :-) You have a very interesting garden. Also without the roses!

    Gro

    SvarSlet