torsdag den 1. august 2013

Det skrider frem i haven :)

Og det er jeg glad for! Diverse projekter i haven begynder nemlig, at tage form.
Mit havehus byggeri går lige så stille fremad. Det må der komme mere om om et par uger tror jeg.
Men noget er blevet færdigt..... Mit hegn :-D Det er kommet op, er malet og jeg har tilplantet det.
Jeg er overbevist om, at det nok skal blive ski godt :)


Til højre for indgangen har jeg plantet denne klematis alp. `Tage Lundell` gruppe 1.
Den blomstre med en enkelt blomst lige nu selv om det er en 1 er. Den må være glad for, at komme i jorden. (under) Der er også plantet en vedbend. Samt flere Lodden løvefod som bunddække.


Til venstre for indgangen har jeg plantet 2 eksemplarer af vit. `Polish Spirit` gruppe 2. (under) Så er der plantet 2 Vedbend mere, jeg regner med, at de kommer til, at brede sig!. Dertil kommer 2 eksemplarer af Maidens Blush der skal espalieres, lige så snart de er store nok :)


Maidens Blush (under) Den dufter himmelsk! Som bunddække er der også her plantet flere Lodden Løvefod.


Det nye hegn har andre mål, end det gamle. Så jeg måtte simpelhen flytte indgangen. Det er svært, at se her men jeg har lavet noget a la rådhusbelægning som på min teresse.
I går omplantede jeg så igen igen igen.. Jeg er ved, at få styr på hvilke planter der skal være indenfor til højre for indgangen.- Det bliver noget med hvor bladplanter kommer i centrum, frem for blomster.


Også noget der ikke er færdig. Her ser I op starten på en lille teresse og henover skal der så være en lille pergola :) - Jeg er sikker på, at I har en god forestillings evne :-) Hvordan roser, klematis og Kaprifolie kravler henover hovedet på mig. Mens jeg tager en velfortjent pause :-)


Kan I have en god aften og weekend, som er lige om hjørnet :-)

Gro

6 kommentarer:

  1. Hej Gro.
    Det ser spændende ud, alt det du har gang i.
    Kh. Jørn

    SvarSlet
  2. Det ser godt ud og du får masser af planteplads på det nye hegn, det vil jeg glæde mig til at følge med i.

    Pauseplads under pergola lyder skønt:)

    kh Ulla

    SvarSlet
  3. Dejligt når projekter tager form, og det ser rigtig godt ud, det du har lavet. Hegnet bliver skønt med de smukke planter. :)

    SvarSlet
  4. Det ser rigtigt godt ud, og sikke dejlige planter du har sat. Det bliver en god siddeplads.

    SvarSlet
  5. Flot Gro, jo jeg kan sagtens se hvordan det bliver når det vokser til. Dejligt at det tager form og skønne blomster:0)
    Knus

    SvarSlet
  6. Kære alle 1000 tak for det :-)
    K.Gro

    SvarSlet