torsdag den 4. juli 2013

Skønne bed partier

Hej til morgen, inden jeg skal i haven og ordne vinduer.  Får jeg lyst til at vise jer lidt fra min have.
Det er partiersom jeg er specielt glad for!

Først lidt fra det "gule" bed og det siger jeg på den måde fordi der selvfølgelig er hvidt i bedet. Men også en snert af lilla, som jeg er ret vild med!
Her er det  Rose`The Pilgrim` og en skøn lysegul Røllike. (Yellow Achillea )


Her er det et lidt mere vildt parti. Det er Katteurt ( blue Nepeta) sammen med selv såede katost (  pink malva moschata) og Torskemund. (pink Linaria)
Sammen med min dejlige Rose Königin von Dänemark.




Jeg kan simpelhen ikke få armene ned over min Salvie ( blue Salvia), her sammen med Stjerneskærm (light pink Astrantia). Stjerneskærmen som jeg har i forskellige farver.


Her er det Lammeøre ( grey stachys )og en anden Stjerneskærm ( light pink Astrantia). De er bedårende sammen. Det må være sådan en kombination som der skal med i Claus D. nye bog om selskabsplanter ;-)


Kan I have en dejlig dag derude!
K.Gro

8 kommentarer:

  1. Det er meget dejlige kombinationer du viser. Dem kan jeg godt bruge i mine bede. Jeg har mange selvsåede stjerneskærm, som jeg flytter på i øjeblikket.

    SvarSlet
  2. Smukke motiver du viser. Hvid-gule bede kan let bliver for ferske for min smag; men den mørke rose gør lige forskellen på det gule billede.

    SvarSlet
  3. Godmorgen kære Gro.

    Hvor ser der dejligt ud hos dig. Skønne farvekombinationer og plantesammensætninger.

    Her i Klisterkanalen halter rosernes udspring jo noget bagefter. Jeg venter med længsel på at se dem alle i blomst. Rosenpavillionen står med store svulstige knopper, så snart bliver jeg ikke til at jage indendøre. Bleu Magenta ser også meget lovende ud iår. Roser er fantastiske skabninger:o)

    Hav en rigtig dejlig dag i haven.

    Knus og tanker

    SvarSlet
  4. For mig er staudesalvie også et nyere og godt bekendtskab. Jeg har to forskellige og kunne godt forestille mig at jeg måtte have et par varianter mere.

    SvarSlet
  5. Hej Gro.Dejlige billeder fra din have.Salvie og sjerneskærm er bare et perfekt match.God aften Jette

    SvarSlet
  6. Hvor er det bare nogle dejlige sammensætninger, du viser her - jeg er vild med det hele :)

    Staudesalvien har jeg heller ikke, men den må indføres i haven næste år, tror jeg.

    Er det ikke bare en fantastisk rosentid lige nu? Jeg bobler helt over.

    SvarSlet
  7. Hello

    Would you be able to identify the plants in this posts pictures in English?

    Google Translate doesn't do a good job

    Thank you

    Dale

    SvarSlet
  8. Kære Gitte, dejligt at du syntes om det :-) Rigtig god fornøjelse !

    Kære Marie
    Det kan jeg forstå. Derfor er jeg kun til lysegul og så kombinere jeg det med hvid og lilla. Som jeg er helt vild med som kontrast.

    Kære Jytte
    Dejligt at høre fra dig!
    Jamen dog hvad sker der derover;-) Har i ikke roser i udspring endnu!
    Roser er fantastiske skabninger, som du siger og når dine roser springer ud.... åhhh siger jeg bare!
    Nyd din sommer kære Jytte og hils din søde familie
    Knus Gro

    Kære Berit
    det forstår jeg godt. Jeg har også en krans Salvie. Jeg syntes bare, at den fylder lidt for meget.
    K.Gro

    Kære Jette
    Tak for det!
    K.Gro

    Kære Anemone
    Jo det er en fantastisk tid! Men rosene er ikke det samme uden deres selskabsplanter ;-)
    Det lyder som en god ide. Der findes jo mange sorter.
    og jeg tror alle passer godt til roser;-)
    K.Gro

    Dear Dale
    I will try and write it in latin. Hope that it is okay.

    Gro

    SvarSlet