fredag den 12. juli 2013

Rosen update og lidt guf....

Uha uha, jeg er kommet bagud med, at vise rosene når de sprang ud :( Men det er der intet at gøre ved nu. Jeg kommer nok også til at springe nogle over.
For omtrent en måned siden købte jeg to eksemplarer af Maidens Blush. Uha... tænker I nok, bliver den ikke lidt stor? - Det gør den nok? Men det gør ingen ting, for jeg har læst at de kan espalieres. Jeg glæder mig til næste år hvor de er blevet lidt større. For nu skal jeg helt ned på knæ for, at dufte til dem ;-)




Den kære James Galway flyttede jeg igen i foråret. Det var den ikke glad for. Den begyndte at visne ned på trods af vanding. Jeg greb saksen og klippede den godt ned og det hjalp den. Den begyndte at skyde og lige om lidt er den sprunget helt ud :-) - Hvor er jeg glad for at den ikke blev kastet bort!


Men så til en lidt mere sørgelig rosen historie. Det er Nahema. Det har det bare ikke godt hos mig!
I år har den kun sat en enkel rose :( Øv så nu er der kun en vej for den ..... Smuk er den og en helt fantastisk duft!, men alt for lunefuld til mig.


Men så til noget positivt :) Jeg ved allerede hvilke sommer blomster jeg skal have til næste år.
Prøv at se her:)

Jeg har faktisk alle tre i haven nu. Dusk Salvien har selvsået sig fra sidste år. Franz Kafka er ny og Chokoladeblomsten er en klassiker :-) I går gik det lige op for mig hvor godt de passer sammen! 

Kan I have en dejlig fredag og weekend derude:-)
K.Gro

2 kommentarer:

  1. Hej. Det ser fantastisk ud. Det lyder som om, at du ved hvad du skal gøre med roserne, til næste år bliver det nok helt perfekt.

    SvarSlet
  2. Tak Birgitte,
    Ja jeg ved godt hvad jeg har tænkt mig, at gøre. Nu håber jeg bare, at de arter sig ;-)
    K.Gro

    SvarSlet