søndag den 14. juli 2013

Min Favorit Rose - hvilken er din??

Hvilke rose er din favorit rose spørg Anna fra Annas mosseplassen?
Gulp... Det ved jeg ikke? tænkte jeg!
Jeg syntes jo, at næsten alle mine roser er favoritter :-) - Men hvis nu jeg SKAL vælge en og jeg får vredet armen om på ryggen. Så er det måske Bourbon rosen Souvenir De La Malmasion. Med sine forholdsvis store pudderkvaste (blomster) Den har også altid været pålidelig med, at remontere.




Jeg har 3 eksemplarer i haven, og det er mange for mig;-) For jeg har jo ikke den største have. Så det siger måske lidt om hvor meget jeg sætter pris på den!
Den bliver ikke så fantastisk stor hos mig ca. 50 cm høj. Om vinteren fryser den nemlig  noget tilbage (læs meget) Den er ikke hårdfør og den bryder sig slet ikke om regn! For så klistre knopperne helt sammen. I år har det ikke været noget problem, men de forgående år har jeg været lige ved, at etablere en golf paraply over Souvenir De La Malmaison ;-)

Hvis du har en favorit rose så lad os høre om den. I kan se mere på Anna` Moseplassen
Fortsat god aften
K.Gro

6 kommentarer:

  1. Smuk er den i hvert fald, jeg kan lide den sarte rosa farve, og så dufter den garanteret rigtigt godt?

    Sjovt at se forskellige favoritroser.

    Kh Ulla

    SvarSlet
  2. Den er også virkelig smuk, Gro. Godt at den har artet sig fint i år:o)
    Jeg synes virkelig at det er svært at vælge en favorit rose.

    SvarSlet
  3. Hvor er hun smuk, og tilsyneladende en ægte diva efter din beskrivelse. Måske du alligevel skal have golfparaplyen klar under alle omstændigheder, divaen skulle jo nødigt forlade showet!! ;o)

    SvarSlet
  4. Hvor er den fin og smuk. Det lyder som om, det er noget af en besværlig dame.

    SvarSlet
  5. Kære Ulla, ja det er det. Folk har jo vidt forskellig smag:-)
    K.Gro

    Kære Lisbeth
    Ja det forstår jeg godt! Jeg havde også lidt svært ved, at bestemme mig. De fleste roser har jo hver deres forcer. Souvenir dufter feks. ikke så kraftigt men den er umådelig smuk... og sund!
    Men jeg glæder mig til at se hvilken rose du vælger;-)
    K.Gro

    Kære Fru Fniis
    Ja du har nok ret i at hun er lidt af en diva;-)- Men hun får ikke særbehandling her i haven. Den står på samme mængde af vand og gødning, som alle de andre ;-)
    Jeg tror , at detmed paraplyen er mere en tom trussel hi hi hi
    K.Gro

    Kære Gitte,
    Ja måske lidt med hun er det hele værd! :-D
    K.Gro

    SvarSlet
  6. Så nydelig rose Gro, og hyggelig at du er med og deler din favoritt!

    Du spurte på søndag om hvor du fant din URL. Beklager at jeg svarer så tregt! Men ja, din URL er altså adressen til nettsiden, og du finner den i et vindu helt øverst på skjermen. (noen har skjult dtte vinduet, men det er ikke så vanlig så jeg satser på at du ser ditt).

    Din adresse er: http://grosrosenhave.blogspot.no/2013/07/min-favorit-rose-hvilken-er-din.html
    Jeg legger inn i lenketingen for deg jeg, så slipper du å tenke mere på det.

    SvarSlet