torsdag den 20. juni 2013

Roser i blomst del III



Nu er der endnu flere roser der er sprunget. Det er med vilje at jeg samler lidt sammen, så jeg ikke hele tiden skal lave et nyt indlæg. For jeg syntes godt nok der er fart på nu! Al den regn har været som eliksir for planter og roser. Men det kan altså også være ødelæggende, eksempelvis så klistre knopperne sammen på Souvenir de la Malmasion.
Nedenunder ser I Gertrude Jekyll og den er mere frisk end sidste år. Fordi jeg faktisk klippede den pænt ned i år (som man jo skal gøre) :-D


Endelig sprang Constance Spry ud i min have. Overdådig smuk er den jo, her på en sky af Akelejefrøstjerne. Den kære Constance er kommet for at blive i min have. Jeg overvejer lige nu om jeg skal have et eksemplar til :-)


Sidste år hos Keld Slot købte jeg denne Austin rose. Wollerton Old Hall
Billedet blev ikke særligt godt. Rosen er rigtig dejlig! Desværre har jeg ikke plads i et bed lige nu, derfor står den i krukke. Hvad jeg gør til næste år, ved jeg ikke endnu?


Denne lille skønhed med de store blomster. Så store og tunge blomster, at jeg måtte løfte blomsten op da jeg skulle tage et billede. I foråret blev jeg nødt til, at jeg flytte mine 2 eksemplar simpelhen fordi de stod for tæt på min pilehæk og ikke fik vand nok. De voksede og blomstrede stort set ikke! Nu ser de ud til at trives meget bedre og der er mange nye skud på vej. Så jeg er glad!


Andre roser står på spring til at blomstre. 
Vi ses
God nat til alle jer natugler ;-)

4 kommentarer:

  1. Godmorgen sovetryne!!! ;)
    Skønne roser du viser, og når nu jeg ved hvor meget plads du har i haven, forstår jeg godt dine trængsler med alle skønhederne. Men hvor dejligt at det giver bonus, at du har flyttet rundt for det er da nogle pragteksemplarer du har.

    Tak for sidst, det var rigtig dejligt at lynhilse på dig... :)

    SvarSlet
  2. Hej. Det er rigtig flotte roser, du her viser frem. Jeg kan rigtig godt lide kombinationen med frøstjernen og Constance Spray. De er et flot makkerpar.

    SvarSlet
  3. Godmorgen Fru Fniis
    Jeg kan ikke sove længe ;-)Ja nogen gange kan det godt betale sig at flytte roserne, hvis altså jeg kan finde en ledig plads??? Så er der jo også nametoderne :(
    Knus

    Hej Birgitte
    Tak for det! Akelejefrøstjernen er en af dem der har sået sig selv. Det gør det næsten ekstra skønt :-)

    Rigtig god Sankthans aften
    K.Gro

    SvarSlet
  4. Kære Gro
    Hvor er de dejlige dine roser. Constance er simpelthen så smuk. Jeg har den selv i blomst for første gang i år og forstår din begejstring:-)
    Det var godt at du fik flyttet de roser der var for tæt på pilehækken for det er da også en skønhed.
    Det var dejligt at hilse på dig og se at det skrider fremad med huset.
    Knus

    SvarSlet