fredag den 14. juni 2013

Roser i blomst del II

Lige nu går det stærkt, så stærkt at jeg ikke kan nå at følge med ;-)
For i forgårds sprang yderlig 4 roser ud :-D
Huhej hvor det går, med alt det i haven der skal laves. Det er svært, at få tid til at gå på arbejde ;-) Men nu er der kun to uger til jeg har en dejlig lang og velfortjent ferie!!!!

En af dem jeg rigtig har gået og holdt godt øje med er den historiske Rose Louise Odie. Den står i skygge den sidste halvdel af dagen. Men det klare den fint! Underskøn er den og jeg glæder mig til at få lavet en sidde plads lige ved siden af den!



Odysse med sine meget specielle kroneblade, Lige om lidt blomstre den om kap med ridderspore Astolat og en dejlig Salvie


Boule de Neige med sine små fine blomster. Den har stået i krukke de sidste par år og måske skulle den plantes ud, eller have en større krukke????


Comte De Chambord er bare en klassiker. Den er så trofast og gudeskøn endnu en must have rose! Jeg har plantet to lige op og ned af hinanden. Selv om der er højdeforskel så ser det ud som om det er en stor rosenbusk.


I morgen ved jeg at der er endnu en roser der blomstre :-)

5 kommentarer:

  1. Det er godt nok nogle dejlige roser, du har. Her hos os, er det kun lige små småt begyndt.

    SvarSlet
  2. Tak Birgitte,
    Ja så har du noget at glæde dig til.
    Jeg syntes,foråret er så skønt når Tulipanerne begynder at blomstre, men så kommer roserne og jeg er lykkelig :-)
    God weekend
    Gro

    SvarSlet
  3. Her hos mig er der heller ikke mange roser i blomst endnu. Louise Odier er dog kommet med en enkelt forkølet blomst, men der er mange på vej. Også mme Alfred Carrier kan være med og Maigold har rigtig mange fine blomster. Resten må vente et par dage endnu.
    Hilsen Lisbeth

    SvarSlet
  4. Åh så godt Gro.......roenduft og de smukke lyserøde nuancer. Her er jeg først lige ved og næsten....ingen er sprunget endnu.

    Knus Dorthe

    SvarSlet
  5. Hej Lisbeth og Dorthe
    Åhh hvilken gælde og forventning Dorthe ;-) Lisbeth jeg håber at din Louise Odie kommer med rigtig mange blomster, for den er da skøn!!
    K.Gro

    SvarSlet