onsdag den 12. juni 2013

Roser i blomst del I

Så skete det endelig, det jeg så længe har ventet på.
I mandags sprang de to første roser ud :-)
Jeg er begyndt at kunne se et mønster, det er ingen tilfældighed hvilken roser der springer først ud i min have. Denne Rose Rèdute har siden jeg fik den (4-5 år siden) været den første i blomst.

Austin Rosen Rèdute.


Denne rose er absolut en af mine Austin favoritter. Den har denne lette sæbe duft der er meget tiltalende. Flot lyserød farve og et hav af knopper. Så klare den også vinteren flot i min have.
Men jeg er ved at være lidt lunken over for Austin Roserne. Det kommer der mere om efterhånden som Roserne springer ud.
Den anden der sprang ud i år er.

Rose De Recht.

Denne Rose er vel nærmest en must have Rose. De smukkeste blomster, især når hele buske står i fuld flor. Duften er vel verdens berømt ;-) Skal du lave rosen gele, eller rosen vand eller andet så er denne rose perfekt. Jeg har dog ikke selv prøvet, idet jeg har sprøjtet imod svampe sygdomme.
Der er ikke noget at sige til, at de historiske Roser stadig er i handlen, de er simpelhen uovertrufne!

Rigtig god onsdag til jer alle
Gro

2 kommentarer:

  1. Jamen så er rosensæsonen jo igang og det er bare dejligt:)
    Lunken ved Austinroserne, Gro? Det lyder interessant.
    Her bliver rosensæsonen skudt igang af dejlige Aïhca som har blomstret et stykke tid efterhånden og idag så jeg Alkymist står på spring.

    SvarSlet
  2. Ja Lisbeth, det er en dejlig rosen tid.Hvis jeg dog bare havde noget mere plads,så skulle jeg have MANGE flere roser. Aihca som også er virkelig smuk måtte gerne bo hos mig :-)
    Knus Gro og god weekend :-D

    SvarSlet