torsdag den 16. maj 2013

" Ude med riven"

Forleden dag var jeg nok lidt for hurtig ude med riven. Jeg kom vist til at brokke mig over nogle af mine nye tulipaner.
Men nu kan jeg se at det var uden grund. Godt nok er der to forskellige slags ( der skulle kun være èn slags lyserød) Men nu er der to og de har begge den helt rigtige farve ;-)

Her ses Pink Diamond som, jeg ellers troede alle sammen var.


Pink Diamond er åbenbart en sen tulipan, ligesom Queen of Night. Til næste år vil jeg bare have flere af de rigtige Pink Diamond sammen med Queen of Night i mine bede. Den er meget yndig og jeg håber den er villig til at komme igen! - Men hvilken tidlig tulipan som, matcher dem skal jeg så vælge???


Ovenover: Forleden dag vise jeg billeder af en tulipan som, jeg ikke aner hvad hedder. Der så den anerledes ud og var rimelig laksefarvet. Som I kan se er den meget yndig nu ;-) Men hvad det er for èn  må stå hen i det uvisse.


Forleden dag viste Jeg ved samme billeder fra dette bed. Jeg er dog så  tilfreds med resultatet på nuværende tidspunkt at, jeg fik lyst til at vise jer et billed mere. Løjtnantshjerte, Horizon og Queen og Night.

Godnat :-D
Gro

3 kommentarer:

  1. Hej Gro.
    Skøn tulipan den må godt bo hos mig.
    Kh. Margrethe.

    SvarSlet
  2. Det forstår jeg godt Margrethe :-D Du har også selv fået noget af et tulipan flor! - Hils i Flade ;-)
    K.Gro

    SvarSlet
  3. Kære Gro
    Det ser så smukt ud i bedet og de 2 pink tulipaner er også virkelig yndige.
    Jeg har aldrig tidligere tænkt over om tulipaner ændrer sig farvemæssigt over deres tid, men det har jeg også oplevet i år hvor nogle begyndte som knaldgule og er endt som mørk ferskenfarvet. Det giver jo lidt forvirring når vi skal sætte andre planter sammen med tulipanerne og man skal også være tålmodig med den "forkerte" farve i det første stykke tid:-)

    SvarSlet