fredag den 10. maj 2013

Tulipaner på spil

Engang i mellem rammer man bare plet og andre gange NOT ! - Det gælder mange ting her i (have- livet;-)
I dag er det de skønne Tulipaner der er på spil. For ganske få dage siden begyndte mine Tulipaner nemlig at blomstre.
Lad os lige starte med den "dårlige" nyhed......

Denne Tulipan, som bare er helt forkert hos mig. Jeg aner ikke hvad leverandøren kalder den for jeg har smidt emballagen væk. UPS... godt det ikke er en tulipan som jeg skal have flere af!


I virkeligheden, er den alt for laksefarvet :( Måske ender det med at jeg plukker dem alle og sætter dem ind. (den ser meget lyserød yndig ud på dette billed. Men det er en ulv i fåreklæder ! )

MEN jeg er rigtig glad for denne kombination :-)



Tulipanen hedder Horizon. Da jeg så billedet af den på indpakningen var jeg sikker på at den ville passe godt sammen med min lille Løjtnantshjerte som, også er begyndt at blomstre. Om ikke så længe er det Queen of Night der blomstre. Knopperne er begyndt at blive mørke;-)

Rigtig god fredag til jer alle 

Gro


5 kommentarer:

  1. Kære Gro
    Man bliver så glad når kombinationerne virker;) Jeg kan godt se at Løjtnantshjerte og Horizon er flotte sammen - Horizon giver nærmest minder af smagen af vanillieis og jordbærmarmelade:-)
    Jeg synes egentlig også at den første tulipan er sød, kan det være Greenland?
    Jeg går i disse dage og er målløs over 4 store røde appeldorn tulipaner som strutter i mit runde staudebed og jeg har konsulteret mine billeder fra de forrige år for at tjekke om de har været der før - det har de ikke. Så de må have været i posen med de hvide med svagt lyserød som jeg lagde i efteråret - det er jeg ærlig talt mopset over.

    SvarSlet
  2. Hej Gro
    Det er ganske vist, at Horizon danner det flotteste par med Løjtnantshjerte. Rigtig smukt :)
    Din unavngivne er nu også skøn, og er laksefarvet på min skærm. Jeg har en der ligner fra Isabella men husker heller ikke navnet.
    God weekend,
    Kh Rose

    SvarSlet
  3. Din kombinationen af Horizon og Løjtnantshjerte er da til at smelte over, hvor fin.
    Jeg tror din ubehagelige oplevelse er en mine yndlinge, Dordogne http://www.cuginak.dk/2011/05/tulipan-dordogne.html - sådan er vi jo heldigvis meget forskellige, tænk hvis alle havde samme smag, så ville verden da være kedelig ;)
    Kh Anne Mette

    SvarSlet
  4. Det var da end dejlig kombination.
    Jeg var lige inde og kigge på dine roser, de ser bare fine ud.
    Jeg har meldt mig som fast læser og glæder mig til at se mere til dine roser:-)
    Med venlig hilsen
    Lene Jensen Nordjylland

    SvarSlet
  5. Hej Lisbeth, ja du har da helt ret, de kunne også godt minde mig om en gammeldagsisvaffel med syltetøj ovenpå ;-) mums. Jeg vil prøve at få fat på flere af dem til efteråret! Det er faktisk underligt, med alle de UPSer, hvor svært kan det være at,pakke nogle løg i de rigtige poser. Jeg forstår dine følelser vedr. Apeldorm tulipanerne. Det er bare op med dem. Så kan de pynte inden for ;-)

    HEj Rose, tak for sludderen i sidste weekend :-)JA mysteriet er stort, men jeg er blevet spurgt om det kunne være at, at jeg havde købt "Pink Diamond" pling der faldt 10 øren. Jeg mindes dog ikke at, de så sådan ud??

    *HEj CuginaK, nu har jeg lige været forbi din blog og ned det ligner dem ikke helt. De er nu meget lækre! I virkeligheden er jeg vild med KENZO farver ;-) men føler ikke at det er den stemning som jeg vil have i min have. Jeg er et meget roligt og tålmodigt menneske ;-)

    Hej Lene
    Du er hjertelig velkommen, og jeg håber at du kan bruge det du ser til noget :-D

    Fortsat rigtig god weekend :-)
    Gro

    SvarSlet