søndag den 26. maj 2013

Dyr og planter i haven

Sikke en dejlig varm lørdag vi havde i går. Jeg var helt sikker ikke den eneste det der syntes det. For bedst som jeg står og prøver at hitte rede på et bed så kommer to sommerfugle flyvende rundt. Jeg er helt vild med sommerfugle og jeg bliver så glad når de kommer på besøg hos mig :-)
Det var ikke nemt at få et skud af dem og slet ikke med min mobil ;-)


Det må være to Aurora hvidvinger - siger min lille felthåndbog om Dag og Natsommerfugle. Det er hannen den med de gule vingespidser og hunnen der er sort og hvid. Efter de havde fjollet lidt rundt i haven forsvandt de igen.



Gratis glæder/planter er nogle af de bedste. For et par år siden fik jeg nogle liljekonvaller af en nabo. Desværre har jeg sat dem helt forkert. For lige ovenover, hænger der nemlig mad til fuglene. Så duerne og skaderne tramper mine Liljekonvaller ned. Og nu kommer der slet ingen blomster på :-/ Øv dem bliver jeg nød til at flytte.
  

Heldigvis fik jeg, disse skønne lyserøde Liljekonvaller af mine børn sidste år. De står ligeforan rosen Louise Odie som, har fine knopper nu, så hende kommer der snart billeder af :-D 


Til slut et billed af den skønne Klematis montana " Elten" Den blomstre på livetløs lige nu.

Rigtig god søndag til jer alle!
Gro

3 kommentarer:

  1. Hej Gro.Tak for du har meldt dig hos mig.Skønne billeder af sommerfuglene......de er svære at fange.Min skovranke blomstre også nu.De kan blive enormt store.God søndag knus Jette

    SvarSlet
  2. Hej. Tænk at du har set sommerfugle, det har jeg ikke endnu, men jeg nyder til gengæld alle småfuglene og flere af dem har reder med unger nu, der er en lystig fuglesang hele dagen.

    SvarSlet
  3. Søde Gro.

    Tusind tusind tak for det søde brev, du sendte til mig for nogen tid siden. Det blev jeg meget glad for. Min tid har været alt for knap til at jeg har kunnet nå at svare, men kommer tid, kommer råd:o)

    Sikke nogle dejlige sommerfugle. Jeg elsker også sommerfugle og deres æteriske, magiske udtryk i haven. Her er det de hvide, der er langt i overtal. Jeg er bestemt ikke sommerfuglekyndig, men mon ikke den hedder "Kålsommerfugl"? De bringer en helt særlig stemning over haven.

    Ååååh ja, liljekonvaller MÅ man ha`. Helst så mange, at man kan tillade sig at plukke en lille buket ind til vasen. Dens duft overgår alle andre blomsterdufte. Jeg ELSKER den.

    Hav det godt, søde Gro og nyd dit rosenflor lige om snart:o)

    Kæmpeknus

    SvarSlet