tirsdag den 14. maj 2013

Buxbom i Bernstorffs parken

I søndags var jeg på en lille familie tur til Bernstorffs parken. Der er mange smukke elementer i parken og lige om lidt kommer der vist også får i parken. Det skal nok blive rigtig hyggeligt!

Jeg vil nu bare vise jer nogle få billeder af disse enorme og skønne Buxbom. Selv har jeg næsten gravet alle Buxbom op i min egen have. De var simpelhen så frygtelig at kigge på, så væk med dem.
Men i Bernstorffs Parken ser de sunde ud, og så findes de i forskellige skulpturelle afskygninger. Jeg er ret imponeret over den måde som, gartnerene har formået at klippe dem på!






Bernstorffs parken byder på mange oplevelser, så tag et smut forbi i sol eller gråvejr ;-) - God fornøjelse!

K.Gro


4 kommentarer:

  1. Hej Gro.
    Jeg synes simpelthen Buxbom er så smukke. Jeg så engang et engelsk program, hvor de havde de smukkeste Buxbom som hække. De var klippet i kugler ind imellem hinanden. Over 100 år var de.
    Anna Just's have har også nogle flotte nogle i kæmpe jernbede. Wauw.
    Krydser alt hvad jeg har for, at der snart findes en kur mod det djævelskab der angriber dem!
    Lotte

    SvarSlet
  2. Hej Gro.Jeg har tilmeldt mig som fast læser hos dig.Og tak for de skønne billeder fra Bernstoffs have.
    Den må jeg vist lige have på min tur-liste.God aften Jette (mit lille gods)

    SvarSlet
  3. Hej Gro.

    Tak for din kommentar ovre hos mig! Jeg kendte slet ikke din blog, men det gør jeg heldigvis nu :-) Kommer i øvrigt ret ofte i Bernstorffsparken med mine hunde.

    SvarSlet
  4. Hej Lotte,
    Ja er de ikke bare skønne når de får lov til at blive så gamle om det så er af gartneren eller naturen ;-)
    Jeg aner ikke hvor gamle Buxbomen er i B.parken, men gamle må de være!Jeg har nu også være i Anne Justs have, men kan ikke lige huske at have set de jernbede???? det er virkelig også en dejlig have :-)

    Hej Jette velkommen her på bloggen, jeg vil også kigge forbi din blog :-)

    Hej Nana,
    Velkomme til dig også. Jeg kendt heller ikke din blog og netshop. Det er en dejlig have og rigtig fine ting du sælger :-)Hvis du kommer i parken tit så må du have nydt synet af deres enorme Buxbom. Jeg bor egentlig ikke langt fra parken, men kommer der alt for sjældent.

    Rigtig god aften til alle
    K.Gro

    SvarSlet