fredag den 26. april 2013

Hus byggeri i den lille have, del I

Så er jeg ved at være tilbage i blogland efter en meget lang vinter. Foråret er endelig kommet til Danmark, selvom det har været lidt køligt i dag. Jeg har nu lyst til at vise jer, lidt af hvad jeg har haft gang i de sidste mange måneder.
Da jeg for få år siden overtog denne lille have, havde der engang været et hus i haven. Men det er nu revet ned fordi det var et gammelt faldefærdigt hus. I de få år jeg har haft denne have har min drøm været at få et lille havehus, vi kan sidde og hygge os i hvis vejret ikke indbyder til at være ude. Så i oktober 2012 startede min far og jeg på have drømmen. 


Rammen til bunden af huset er ved at blive lavet.


Min søn hjælper morfar med skruemaskinen. Nu er rammen lavet så skal der bare plader på på begge sider. Inden min fødselsdag fest i november startede, fik vi et par stærke mænd ned i haven for at, hjælpe med at vende den næsten 10 kvadrat meter store bund til huset.




Her er den side der kommer til at vende mon øst og teressen. Der kommer et stort vindue og en dobbeltdør i. alt sammen genbrug.


Var der nogen der sagde sætterkasse??? ;-)


Den første del af taget er lagt. Nu kommer der spær på den anden halvdel. Der kommer et lidt større udhæng bagtil så jeg kan have forskellige have ting stående. Det giver lidt udfordringer at bygge på så lidt plads omkring huset, men det går :-)
I morgen har jeg planer om at, bygge. Men det bliver noget der er meget mindre ;-)

Rigtig god weekend
Gro




11 kommentarer:

  1. Det er et spændende projekt. Jeg håber du bliver rigtig glad for dit fine hus.

    SvarSlet
  2. Sikke et dejligt projekt. Jeg glæder mig til at følge med.

    SvarSlet
  3. Hej Gro,
    Det ser rigtig spændende ud. Du har også ventet længe, så jeg håber det bliver godt.
    Glæder mig til del 2 :)

    SvarSlet
  4. Hej Birgitte,du kan lige tro at, jeg bliver glad for det :-)Da jeg ikke har mit eget hjem i forbindelse med haven, så bliver det lige hvad jeg mangler ;-)

    Tak Henrik, ja du er jo også selvbygger. - Rigtig flot drivhus du bygger!

    JA Lene jeg glæder mig som et lille barn til juleaften :-D
    Knus

    SvarSlet
  5. Kære Gro.
    Hvor er det dejligt at ha' dig tilbage i Blogland, du har været savnet. Det ser forrygende ud med dit nye hus, det bliver en fest når det skal indvies og indrettes. Glæder mig til at følge udviklingen.
    Du får også lige et tillykke med "en-eller-anden" fødselsdag i november... : o)
    God arbejdslyst!

    SvarSlet
  6. Jamen, så lad os se, hvad du skulle bygge :) Spændende at følge det store projekt også :)

    SvarSlet
  7. Hvor ser det bare godt ud Gro.....og jeg kan godt forstå dine glæde er stor. Det er næsten ikke til at vente vel....med at tænde de første stearin lys i det lille "hjem" og smække fødderne op og bare nyde. Glæder mig til at følge med på sidelinien :0)

    Knus Dorthe

    SvarSlet
  8. Ihhh, hvor spændende. Det glæder jeg mig til at følge med i. Jeg sætter to-tre baldrian til side til dig og skal nok passe dem hvis du ikke dukker op på marked søndag. Nette har antydet at vi ikke bor så langt fra hinanden.

    SvarSlet
  9. Ha ha Marie Louise,
    I får det ikke at se endnu, men jeg vil da gerne sige at, jeg lavede en låge;-) Den mangler lige det sidste finish.

    Hej Dorethe,
    Jeg kan se at, du helt klart har forstået hvad det handler om :-)

    Tak Taghave :-)
    Jeg vil prøve at være der allerede ved 10 tiden.
    K.H Gro

    SvarSlet
  10. grosrosenhave.blogspot.ru är en av de mer imponerande bloggar jag sett. Tack så mycket för att hålla internet elegant för en förändring. Youve fick stil, klass, övermod. Jag menar det. Vänligen håll upp det för utan internet är definitivt saknar intelligens.

    SvarSlet
  11. Det var spændende at høre om dit husbyggeri til plantemarkedet og så flot at se billederne af det her. Det bliver super godt. Glæder mig til at se det færdigt og din rosenhave i flor.
    Kh Rose

    SvarSlet