lørdag den 22. september 2012

Sensommer sysler og roser

At kalde dagens indlæg for `Sensommer sysler` er måske underdrevet. Sensommeren er hos mig mindst lige så travl som foråret! :-D

Desværre har jeg været sløj og forkølet de sidste par uger, så arbejdet i haven er ikke skredet frem som planlagt :( og desværre har jeg heller ikke haft tid og overskud til at følge alle jeres haveblogs, som jeg ellers gerne vil :(  
Men de sidste par weekender har jeg dog fået lavet lidt, og fjernet en masse sommer vissent, samt ukrudt og har nu fået delt og plantet Lodden løvefod.
De står nu langs med hegnet (som ikke er der endnu ;-)) og min flise indgang.


Bemærk krukken til højre i billedet.. Den er fuld af nogle af de sten som jeg gravede op langs hegnet.
Eller retter skuffede op med et brækjern ;-) for det var umuligt at grave!!



Jeg har før brokket mig lidt over den kære klatrerose Nahema. Men her i sensommeren har jeg ligesom måtte trækket alt negativt tilbage, for den har blomstret rigtig flot! og sikke en duft!!


Min smukke historiske rose `Felicia` bliver bare bedre og bedre og større, især i bredden:-D
Jeg må sige at det er den af alle mine roser som jeg varmt kan anbefale!
Den er smuk og har ikke kun èn men to rige blomstringer! Den er en af de sundeste roser jeg har og så dufter den skønt :-D


`Felicia`

Et sidste billed i dette indlæg af min rose `Irene Watts`


Rigtig god weekend til jer alle
Gro

10 kommentarer:

  1. hej Gro, ærgerligt at du har været syg, forhåbentlig er du snart helt på toppen igen.

    Dine roser ser skønne ud, og bedet med lodden løvefod tegner da godt.

    God weekend.

    SvarSlet
  2. Hvor er dine roser smukke.
    Håber du snart er frisk igen.
    Tak for kigget.
    Ha` en god dag.

    SvarSlet
  3. Hej Gro,
    Dine roser er meget skønne og jeg kender ikke "Felicia".
    Rosen er meget smuk og jeg er på udkig efter en ny til min have.
    Måske et godt valg - farven er smuk og hvis den er sund og dufter.
    Ja så kunne den blive valgt.
    Vil holde øje med den.
    Håber forkølelsen slipper sit tag i dig.

    SvarSlet
  4. Hej. Ærgeligt at du er lidt sløj, så har man ikke så meget energi til at være ude. Jeg synes, din nederste rose har en utrolig smuk farve. Den er jeg noget vild med. Tak for inspirationen.

    SvarSlet
  5. Kære alle
    Heldigvis er jeg frisk igen, selvom forkølelsen ikke rigtig vil slippe sit tag i mig.
    Anne og Birgitte det glæder mig hvis I kan blive lidt inspireret, det er jo også det vi har vores blog til :-D
    Rigtig god tirsdag der ude!
    Gro

    SvarSlet
  6. Skønne rosenbilleder! Jeg vil give dig helt ret i at Felicia er en fantastisk skøn rose og som varmt kan anbefales. Den klarer sig også godt i lidt skygge, så jeg har 2 af den som jeg glæder mig til at nyde når de er blevet større.
    Tak for kigget :)
    Hilsen Alice

    SvarSlet
  7. I am truly grateful to the owner of this web site who has shared this impressive article at at this
    place.

    my web page koch dich schlank

    SvarSlet
  8. Your way of explaining the whole thing in this piece of
    writing is really pleasant, all be able to simply
    be aware of it, Thanks a lot.

    My weblog; wordpress seminar

    SvarSlet
  9. Great post. I was checking constantly this blog and I'm impressed! Extremely helpful info specially the last part :) I care for such information a lot. I was looking for this certain info for a very long time. Thank you and good luck.

    my website; glutenfreie Essensweise

    SvarSlet
  10. Every weekend i used to visit this site, for the reason that i wish for enjoyment, for the reason that this this website conations genuinely pleasant funny material too.


    Feel free to surf to my blog wordpress layout

    SvarSlet