fredag den 13. juli 2012

Sommertid i haven

Jeg syntes mange af mine roser har overstået den første blomstring lidt for hurtigt...!
Hvad er nu det for noget? JA jeg ved det ikke, men heldigvis er der stadig noget at nyde.

Lyserød og lilla linaria, lodden løvefod, katteurt og Russisk mandstro.
Det kunne jo også være senarier som dette :-D
Det skal ihvertfald nydes nu, for i weekenden skal resten af Løvefod og Stjerneskærm klippes ned:(
Det ser jo lidt trist ud en tid bagefter!


Yndig Røllike, som skal have en bedre plads til efter året.


Årets sidste Silke pæon, Bowl of Beauty


Min skønne Ssarifa Asma, med vandskade. Men hvem får ikke det i dette vejr?


Dueskabiose




Øv hvad er det for en laver der har ædt sig mæt i Nahema?
I forvejen en rose der ikke blomstre så meget :(


Min opstammet Eden rose :-D Er lige så skøn som sidste år!
Den fik en meget større potte og ny speciel opstamning i foråret.



Edenrose 

Rigtig god weekend til jer alle, med håb om lidt tørvejr ;-)
K.Gro

11 kommentarer:

  1. Regnen er hård ved roserne. De får ikke den fulde opmærkdomhed i år, desværre. Jeg synes nu også, at du har nogen fine af slagsen alligevel :-)
    Jeg trænger også til at klippe afblomstrede stauder ned, så de kan nå endnu en blomstring i år. De får vand nok for tiden til det ;-)

    SvarSlet
  2. oh ja den regn den regn.....vi kan ikke undvære den....meeeeeen den er ikke velkommen i de rå mængder den er kommet denne sommer. SUK.

    Du har mange skønne roser må jeg sige .....men lige hvad det er for en fætter der har taget et måltid i din rose der ....det kan jeg desværre ikke hjælpe med.....men den var vist sulten.

    Jeg hepper med på tørvejr....for haven trænger til lidt opmærksomhed snart :0)

    Knus Dorthe

    SvarSlet
  3. Frækt af larvefætteren at snuppe den rose der blomstrer mindst, - vi må blot konstaterer at larver har skønhedssans. Håber det er for langt for dens tykke mave til at kravle over til Eden rosen, for den er da om nogen en skønhed som jeg også nyder lige nu.

    Iøvrigt sender jeg dig en kærlig tanke hver gang jeg nærmer det bed med min Eden rose. Tænker på da jeg spurgte jer kloge quinder om hvad det var for noget jeg gik og nursede omkring, du kiggede let undrende på mig og med din mest høflige og neutrale stemme sagde du tørt: "Det er da en HYLD". Hmmmm.... ja hvor svært kan være!! (og jeg griner stadig ;o)
    Rigtig god week-end til dig også, jeg håber også på tørvejr for jeg skal på rosentur. :o)

    SvarSlet
  4. Ja, det er hårdt med al den regn.
    Her er Katteurten i det ene bed allerede klippet ned. Jeg har endnu ikke nænnet det i resten af haven. Løvefødderne synger også på sidste vers ... måske skulle jeg bare tage mig sammen og gå ud med saksen i weekenden, som du.
    VH Nina

    SvarSlet
  5. Dejliget at høre det ikke kun er mig der er lidt træt f regn. Jeg brokker mig ikke helt så meget. For jeg husker sidste år som meget værre!!
    :-D Jytte tænk at jeg kan gi dig en griner hver gang du kommer forbi din Hyld :-D - Jeg håber du fik en god rosen tur!
    Åh ja Nina jeg skal da også have klippe min katteurt ned, uha der bliver så bart i haven!
    Go weekend alle - Nyd haven i morgen for der ser vejrudsigten meget bedre ud :-D

    SvarSlet
  6. Jeg er helt vild med din dueskabiose. Gro når du klipper stjerneskærm ned er det så kun stængler eller skal der skalperes helt i bund (bladene også)?

    SvarSlet
  7. Tja - der bliver jo lidt bart, når man klipper ned, men på den anden side er alt jo også vokset sig ret stort og lidt vildt i denne regnfulde sommer, så det trænger jo virkelig. Jeg vælger at se sådan på det, at det bliver så 'ordentligt' igen :) Og så er der jo flere planter, der vil sætte nye - friske - blomster.

    SvarSlet
  8. Kære Taghave, du skal skalpere den helt ned ;-)
    K.Gro

    SvarSlet
  9. Jeg nød det øverste billeds dejlige farver i fuld størrelse og fandt inspiration til efterårets planteflytteri med henblik på at få flere "gode partnere" i bedene.
    Mine nye katteurt er langsomme startere - jeg glæder mig til at de bliver store og flotte som dine.

    SvarSlet
  10. Tak Gro - så er der skalperet.

    SvarSlet
  11. Hej Gro.
    En dejlig haveblog du har.
    Nu har vi jo heldigvis fået lidt kompensation for den våde sommer.
    Din opstammede Eden rose er fantastisk, men hvad gør du med den om vinteren? - har du et sted at opbevare den?
    Hilsen Tara.

    SvarSlet