fredag den 22. juni 2012

Vi er på vejen igen, del 2 :-)

Ind i socialbussen med os og Lone har sat kursen nord på til Hune... Haven i Hune :-)
Her i Anne og Eriks have har jeg aldrig været før. Derfor har jeg glædet mig ekstra meget.
Og jeg blev ikke skuffet!
Værsgo at komme indenfor...





Hvilken and vil ikke bo her? ja jeg spør bare....







Det kan godt være at kendinge vil sige at, haven ikke er hvad den var engang.
Men jeg syntes haven var som en hule at træde ind i, vild men samtidig tæmmet.
Der var spændende elementer iform af Anne Justs kunst.
Vi boede på havehotellet og jeg nød det! Da klokken var 23.15 var det stadig lyst og roligt i haven. 
OG som ovenattende gæster kan man bruge haven som man har lyst. Men så var det også på tide at finde arkitektens værelse ;-)
Vi skulle atter tidligt op og på landevejen, denne gang mod Claus Dalby...

Rigtig god aften til jer derude
Gro

13 kommentarer:

  1. Hej Gro

    Der er mange fine ting i Anne Just's have. Jeg har kun været der én gang og det var dengang hun levede, men jeg vil rigtigt gerne derop igen. Sikke en stemning, du har fanget med dine billeder, det er nemt at se hvad du mener med "huleagtig". Det må ha' været skønt at have haven helt for sig selv om aftenen.

    k. Ulla

    SvarSlet
  2. Kære Gro
    Hvor er det nogle skønne billeder du har taget - jeg er vild med den måde du har fanget solen og spejlet i vandet. Det er et dejligt gensyn og den aften tror jeg aldrig jeg glemmer:)

    SvarSlet
  3. Åh, ih og ahhhh.... Har aldrig været der, men et besøg står MEGET højt på min ønskeliste. Tak fordi du deler :)
    Hilsen Susanne

    SvarSlet
  4. Anne Just's have er virkelig skøn. Den højde der er alle vegne får en til at føle sig lille bitte. Det er min yndlingshave nr 1 UDEN TVIVL! Jeg elsker den ;O)
    Glæder mig til at jeg snart skal derop og overnatte :o)

    SvarSlet
  5. .......der er ikke noget som følelsen af hulestemning og hygge Gro. Har aldrig selv været i den fantastiske have i Hune ........fatter det ikke.

    Tak fordi vi måtte komme med igennem dine stemningsfulde billeder og fortsat god tur ;0)

    knus Dorthe

    SvarSlet
  6. Jamen Gro

    Tror vi alle var vilde med Hune. Sjovt som vi har taget forskellige billeder. Gåturen tilbage fra middagen sent om aftenen var i sandhed næsten magisk. Jeg tror klokken var næsten halv tolv, og jeg kunne slet ikke fatte det. De danske lyse sommeraftener er nu en gang fantastiske.

    SvarSlet
  7. Hej. Jeg kan også rigtig godt lide Anne Justs Have og kommer der hvert år. Den er ikke helt, som den var før, men den er stadig meget smuk. Spændende tur i er på!

    SvarSlet
  8. Tak for turen igennem den smukke have.
    Fln havefigur på dit andet sidste billede. Den måtte gerne stå i min have.
    Ha´ en god dag.

    SvarSlet
  9. av, hvor skønt at bo i havehotellet, DET gad jeg godt ;)

    SvarSlet
  10. Hvor ser det godt ud, Gro :-) jeg har været der flere gange, men det var, da Anne levede. Her i juli skal jeg derop igen - glæder mig ;-) MEN... ja, jeg har hørt det samme; haven er ikke, som den var dengang, men vi får se ;-)

    Kh. Marlene

    SvarSlet
  11. Kære Gro,

    tusind tak for et dejligt tilbageblik. Skønne billeder, du har fået knipset. Ja, haven i Hune er som at træde ind i en parallelverden og ind på et sted, hvor tiden står stille. Pulsen falder helt automatisk.

    Det var en helt speciel oplevelse at overnatte i haven.

    Grønne knus i stormvejr

    SvarSlet
  12. Kære Gro, så fandt jeg også frem til dit indlæg... Jeg tror ikke man skal tænke så meget over før og nu, når man ser haven. Vi kan alligevel ikke lave om på tingenes tilstand, så det gælder om at nyde haven som den er lige her og nu. Og jeg syntes bestemt haven er skøn og er sikker på den vil blive ved med at være noget unikt i årene frem.

    Netop aftener og morgner i fuldkommen fred og ro er en fantastisk oplevelse når man bor på hotellet. Har man først prøvet det, tror jeg aldrig man vender tilbage til en åben-have eftermiddag med 100 andre gæster.

    Tusind tak for et skønt genkig i Hunehaven :o)

    SvarSlet
  13. Elsker bare den have, har kun været der "live" en enkelt gang, men det er bestemt ikke sidste gang! Det er muligt, at den har ændret sig, men det gør vores egne haver jo også fra år til år. Nogle gange til det bedre, andre gange... tjah! Tak for kigget

    SvarSlet