søndag den 10. juni 2012

Lyn visit i Kolding og roser i haven :-)

På Grundlovs dag var jeg på lynvisit i Kolding med blog tøzerne :-)
Hvert år sker der noget stort i Kolding, det dejligste plante marked indtager byen!
Fru Friis Frøbo og co. havde lavet et godt samlingssted for bloggerne :-)
Så kunne man rigtig komme og sludre have og planter med hinanden. Imellem de små shopping ture rundt i haven:-D
Jeg fik slet ikke snakket med alle de bloggere der var mødt op, men jeg fik da snakket med nogen af jer og det var rigtig hyggeligt! :-)
Den kære fru Friis havde inviteret os på dejlig aftensmad ;-) Ummm grillmad og lækre salater :-D
Det er ikke første gang jeg besøger den gæstfrie Fru Friis.
Hun har en dejlig have som  jeg også vil betegne som en lidt moderne have.
Det moderne vil i ikke se billeder af, men se lige her...




Det her var bare et lille hjørne af  Jettes have, som gemmer mange dejlige elementer!
Tak for en dejlig dag !!

Her hjemme på Sjælland igen er der også gang i haven.
Roserne er begyndt at springe ud!! :-D
GLÆDE ;-)


Den dejlige austin rose `Redute` sprang rigtig ud i går som den allerførste her i haven.
Her i morges var der så sket lidt mere...


Den modrene rose `Odysse` har nu også åbnet sin første blomst :-)


Og måske vi Gertrude Jekyll med den mest fantastiske duft åbne sig helt i dag?

Kan I have en rigtig dejlig dag derude i blogland!

Gro

12 kommentarer:

  1. Hej. Sikke nogle gode billeder. Det er vel nok godt, at dagen i Kolding blev så god. Desværre kunne jeg ikke komme med, men måske til næste år.

    SvarSlet
  2. Nøøøj - mine roser er slet ikke så langt. Men vinteren var også hård ved dem. Dejligt at høre at det gik godt i Kolding :-)

    SvarSlet
  3. Nu begynder den skønne rosensæson og det er så dejligt at blive overrasket af ny blomstring fra dag til dag. Dine roser er længere fremme ned mine, men i dag er det kæmpestore træ i skellhækken blevet fældet og nu er der godt nok kommet lys så jeg tror at roserne bliver glade for lys og luft:)
    Tusiind tak for sidst det var en skønno tur til Kolding vi havde.
    Knus.

    SvarSlet
  4. ...og hvorfor er det så, at vi ikke må se billeder af Fru Friises moderne have ??? (Griner) - der er ikke noget med at have hemmeligheder for os stakkels fastgroede bloggere.

    SvarSlet
  5. Og her sidder fru friis så og undrer sig over at hun har en moderne have, - jeg troede bare den var firkantet!! ;o) Iøvrigt så er de valmuer nok på vej ud... måske ihvertfald!!

    Fantastisk med dine roser, men kommer der bare en smule varme igen, så kommer det vist til at gå stærkt overalt. Skal vi ikke bare glæde os til det? :o)

    SvarSlet
  6. Hejsa.
    Min Odyssé er lige på nippet til at springe ud, så jeg glæder mig. Har bestilt 10 til efteråret.

    Ja Kolding var ikke dårligt og sjovt at møde en del og få sat ansigter på.

    Kærlig hilsen
    Helga

    SvarSlet
  7. Hvor ser dine roser skønne og sunde ud! Har selv købt nogle stykker i år og pusler om dem, så jeg kan få store sunde roser - håber jeg ;-)

    Tak for alle dine søde kommentarer hos mig, Du er en skøn gæst på min blog.

    God søndag, Lone

    SvarSlet
  8. Tak for sidst Gro, det var så hyggeligt at møde dig :o) Glæder mig til at se alle dine roser i fuld vigør, mon ikke du deler billeder med os?? :O)

    SvarSlet
  9. Tak for de dejlige billeder.
    Ha´ en god dag.

    SvarSlet
  10. Åååh ja Gro, nu begynder roserne at springe ud :) SÅ dejligt.

    Hyg dig

    Iben

    SvarSlet
  11. Hej søde.
    Hvor er du heldig du har roser der er sprunget ud :). Og tak for sidst.

    Kh. Margrethe.

    SvarSlet
  12. Faldt lige over din blog og de skønne billeder - lad os håbe, at sommeren snart viser sig fra den mere venlige side, så de smukke roser kan få lov til at folde sig ud på bedste vis... ;-)

    SvarSlet