onsdag den 23. maj 2012

Velduftende aftenhave :-D

Uhmmm Ummm Ummm
Jeg kan ikke huske, at jeg nogen siden har oplevet, at haven har duftet så fantastisk om aftenen- !
  Syren i haven og i nabohavene dufter helt fantastisk i aften:-D


Jeg håber det fortsætter et par dage endnu, for vejudsigten ser lovende ud!
Sidste forår såede jeg en masse Velduftende natviol/aftenstjerne :-D Desværre er det ikke alle der er blevet særligt store og nogle er også rådnet i foråret.  Ja dette er lidt underligt nå nu foråret har været så tørt?
Men to ganske store planter er der dog :-D En hvidlig og en blå (lilla)



Det var jo meningen at Natviolen/Aftenstjernen skulle stå sammen med denne Purple Sensation :-) 
For de passer rigtig godt sammen :-D
Men de Velduftende aftenstjerner der står i samme bed, er af ubetydelig størrelse :-(


Jeg er ganske vild med disse Velduftende Natviol/aftenstjerner! De er så smukke og dufter FANTASTISK
Så igen i år vil jeg så hel masse :-D og håber på det bedste!

God aften
Gro

5 kommentarer:

  1. Uhmmm jeg kan ligefrem dufte det.

    Kh. Margrethe.

    SvarSlet
  2. Hej. Ja dufte i haven er virkelig meget værd. Jeg går også rundt og forsøger at snuse duftene ind ivores have. Lige nu står vores syrener på spring og de giver snart en fantastisk duft.

    SvarSlet
  3. Det er den bedste tid lige nu - sommeren er stadig foran os og aftnerne er lyse og lange og fuld af vidunderlige dufte - og med temperaturer som vi har lige nu er det simpelthen en haveelskers drømmesenarie.
    Det er heldigt at du fik lidt ud af dine natvioler for de er så skønne. Jeg har desværre ikke nogle, men jeg har syrener;)

    SvarSlet
  4. Det er en SKØN tid nu med disse sommerdage - man bliver helt høj af det og får alt for lidt søvn...

    Jeg må vist også se på sådan en velduftende natviol - jeg husker også at CD har omtalt dem flere gange - en MUST-have :)

    Nyd endnu en dejlig solskinsdag.

    kh Ulla

    SvarSlet
  5. Kære Margrethe
    Uhmmmm :-D Du har sikkert masser af Syrener?
    K.Gro

    Kære Birgitte
    Du har ret i at de er meget værd, de giver haven en anden dimension. Som for mig er helt uundværlig :-)
    K.Gro

    Kære Lisbeth
    Du har virkelig ret, det er vist den bedste tid :-D At du ikke har natviol forstår jeg ikke Lisbeth ? ;-) Men man kan jo ikke have alt! :-) Og Syrenerne er jo også fantastiske!
    K.Gro

    Kære Anemone
    Ja det er en fantastisk tid, og vi har været ekstra heldig på grund af det gode vejret :-)Du skal virkelig kigge på den natviol, men husk at så den to år i træk.
    K.Gro
    Rigtig god pinse til jer alle :-D

    SvarSlet