fredag den 4. maj 2012

Ønsket blev opfyldt....

Tiden går og jeg har slet ikke haft tid til at blogge den sidste uges tid :(
I søndags var der plantemarked i Lyngby, det kunne jeg desværre ikke deltage i. Jeg havde travlt med at hjælpe min mor. Mens I gik og sludrede og fik lækre planter op under jeres negle. Kom jeg til at bruge penge på Aldershvile planteskole :-D
For et par uger siden var der nemlig en blogger der skrev at hun havde en Duftsnebolle i krukke og der lurede jeg en chance for selv at få sådan èn ;-) Så da jeg i søndags fik øje på et lille DUFTENDE eksemplar så måtte den med hjem! ( Ja jeg ved godt den ikke bliver ved med at være lille :-D)


Ummmm duften er himmelsk
Der er kun tre blomster i år, men det gør ikke noget! Det var den mest harmoniske busk jeg kunne finde.
I mit forrige indlæg spurgte jeg om der var nogen af jer der kendte denne selv såede sag...?


Det mysterium har jeg nu selv opklaret ;-) Det er en plante som jeg fik af Tante Grøn sidste sommer.
Den er rigtig yndig og er nu begyndt at blomstre :-D


Mit bed Øen står i fuld tulipan flor og jeg er fyr og flamme. For det overgår langt min forventning.
Billederne kan slet ikke vise des skønhed ordentlig!

Double Price

Double Price udsprunget. Tulipan til højre Blue Diamond.

Der er ikke et øje tørt, ;-) og til næste år skal jeg have mange flere i haven!!!

Rigtig god aften til jer alle :-D
K.Gro


10 kommentarer:

  1. Tillykke med Snebolden - jeg kunne sørme også godt fristet til sådan en krukke-størelse :-)
    Og skønne tulipaner - de der prinser skal jeg vist holde øje med, når jeg kigger efter løg til efteråret.
    Knus Signe

    SvarSlet
  2. Den Tante Grøn plante har jeg også :D Og gæt hvorfra????
    Skønne billeder af dine tulipaner, jeg nyder også mine ;o)

    SvarSlet
  3. 3 gang må være lykkens gang, jeg bliver smidt af.
    Jeg har også en Tante Grøn plante.
    Flotte billeder af dine tulipaner.
    I næste uge vil du få et skue uden lige af tulipaner. Jeg skal nemlig på besøg. Gæt hos hvem.

    SvarSlet
  4. Jeg har ikke sådan en Tante Grøn plante, - hva' er'et...!!???

    SvarSlet
  5. Tak signe :-D
    Du kan også tro at jeg er glad for den Snebolle, og så er den vintergrøn. Lige det betyder også meget for mig da min have trænger til noget grønt og kønt om vinteren :-D
    K.Gro

    Kære Havenarkoman
    Ja hvor mon du har den plante fra??? jeg har så svært ved at gætte det...;-)
    Jeg ved jo at du har RIGTIG mange tulipaner og det må virkelig være et skue!!!
    K.Gro

    Kære Margrethe
    :-D Jeg forstår godt at du også har den plante for den er jo meget villig til at så sig selv!!! Den er virkelig yndig. Men hvad den hedder aner jeg ikke!
    Hils Tanten rigtig mange gange fra mig! og jeg vil glæde mig til at se hendes fantastiske have ;-)
    Knus Gro

    Kære Fru Fniis
    Nej sådan èn har du desværre ikke, men hvis du vil skal jeg gerne tage en lille plante med til dig enten i Kolding eller når vi skal til Mors. :-D Hvad det er for en vides ikke, med den er rigtig yndig :-D
    Knus Gro
    God lørdag til jer alle!

    SvarSlet
  6. Hvor er den smuk og overdådig den tulipan-prinssese - næste helt pæon-agtig i blomsten, ikk´.
    Den er skrevet bag øret :o)

    SvarSlet
  7. ........skønt når drømme bliver til virkelighed. Duftsnebollen bliver du rigtig rigtig glad for - det er den skønneste busk af dem alle :0)

    Knus Dorthe

    SvarSlet
  8. Ja, en duftsnebolle kan simpelthen ikke undværes med den skønne duft. Hvor er det en lækker krukke den bor i :-)
    Din lille lyserøde sag er en Montia sibirica, en portulak. Jeg har den også alle vegne, og nu kan jeg da godt se at det var spiren. Nem at være bagklog :-) Det siges at den kan spises, altså bladene.
    Hvor er dine tulipaner flotte, wow.

    SvarSlet
  9. Kære Helle
    Tak og jo du har ret den er pæon agtig. Jeg elsker også pæoner de er virkelig skønne. Så derfor bliver det bedre når tulipanerne ligner pæoner ;-)
    K.Gro

    Kære Dorthe
    Tak og ja jeg vil ikke et sekund fortryde det køb. Den er virkelig fantastisk. Jeg har et eller andet med dufte ;-)
    Knus Gro

    Kære Hanne
    Tak Ja krukken er købt til snebollen og kostede mig kun 169 kr hos Aldershvile, og så er den også frostsikker. Se det er et fund!
    Den lille Portulak er jeg helt og aldeles vild med! Hvor er det dejligt når der er nogen der ved hvad tingene hedder, både på latin og dansk ;-)
    Knus Gro

    SvarSlet
  10. Det er det, der er så fantastisk ved denne tid, de små overraskelserne der pipper op, skøøøønt :)

    SvarSlet