fredag den 11. maj 2012

Kattens " Stedmoder" hærværk!

Først havde jeg lidt problemer med at min ellers dejlige Mainecoon kat spiste mine Lathyrus :(
Humph og nu er han Igen ude efter det jeg har sået!
Denne gang er det mine stedmoder frø som jeg har sået og stillet i stuen, fordi de vist nok skulle have varme...

Straks er han der og lure på det jeg har stillet frem....
Gad vide hvad han tænkte, for plasticen er blevet revet i stykker og hans kæmpe poter har trådt jorden ganske flad! ØV!


Nu har jeg ligesom opgivet alt om mine små Dalby Stedmoderblomster.
Jeg har sat det ud på køkkengulvet. 
Pludselig er katten heller ikke interesseret i det mere??? Ja han rør det faktisk ikke mere.
Jeg gad vide om frøene nu kan kæmpe sig op gennem den hårdt trampede jord nu? 
Jeg lader det stå lidt endnu og ser om de vil spire, eller også er det hen til grønthandleren :-D
Ude i have går det heldigvis meget bedre, for der er ikke en kat der kan ødelægge det hele!!!


Min Engblomme " Alabast" står lige nu og blomstre i det cremegule bed :-)
Og det på trods af at det ikke er særligt lang tid siden at den kom med posten fra Staudefeen :-)
Så tak til Marlene for de rigtig flotte stauder! de har det rigtig godt!
Til det samme bed har jeg planlagt at der skal være Lupiner " Chandelier" sammen med mine roser.
De er nu spiret og det kan kun blive fantastisk... til næste år :-D!!

Mange blæsende weekend hilsner
Gro

12 kommentarer:

  1. Jeg ville nu gerne ha' set et billede af katten med de store fødder, men måske det lykkedes en anden gang... :o)
    Den lille Alabast er rigtig sød, den har jeg også lige købt hos Fedronningen.
    God week-end til dig også :o)

    SvarSlet
  2. De kære dyr.
    Hvor er den sød den lille engblomme.

    Kh . Margrethe.

    SvarSlet
  3. Jeg har sået digitalis i en foliebakke, der åbenbart har den helt ideelle størrelse, hvis man er en småtræt kat på udkig efter et blødt sted til middagsluren. Det kan ikke tælles på en hånd, de gange jeg har smidt den væk. Det er gået hårdt ud over bestanden af digitalisbørn, men der er nogle sejlivede imellem, der har klaret den. Håber også du har et par seje spirer imellem :-)
    Super sød engblomme :-)
    Knus Signe

    SvarSlet
  4. Ja, må vi ikke se den skønne kat?

    Det er en fin farve, din Alabast har - er også spændt på Chandelier, det bliver smukt hos di.

    God weekend.

    Knus, Ulla

    SvarSlet
  5. Jeg vil også se BANDITTEN :D
    Skøn engblomme, den er på ønskelisten til min gule have :O)
    Kh Marlene

    SvarSlet
  6. Hehe Gro, Jeg kan sagtens grine, da det ikke er gået ud over mig. Jeg er glad for at kæmpekatten ikke får lov at løbe frit rundt. For han ville sikkert æde mine hajer og ødelægge alt muligt hos mig også så. Håber dog han er kommet ud af skammekrogen. For han kan jo ikke gøre for, at han er en kat :0)

    Min Alabaster står også på spring, men har endnu ikke vist mig, hvad knopperne indeholder. Jeg glæder mig til at få udvidet mit hajbed, så jeg kan få den puttet derned.

    SvarSlet
  7. Åh jo, de skal såmænd nok komme.

    Min kat går ind i drivhuset og lægger sig mellem bakkerne og planterne hvis den kan se der at er plads. Så derfor er der fyldt op.
    Det er varmen den kan lide.

    SvarSlet
  8. Katte er søde, Basta!!! - Men AlaBasta er altså også skøn, jeg har også min fra Feen :-)

    SvarSlet
  9. Puha, jeg er glad for at jeg ikke har kat :-D
    Men min hund graver til gengæld huller og lægger sig hvor det passer hende, så jeg ved egentlig ikke hvad der er værst.
    Det var dog en skøn Engblomme. Hvorfor mon jeg ikke bestilte den, da jeg fik varer fra Marlene :-)

    SvarSlet
  10. Kære Fru Friis
    Jeg må se hvad jeg kan gøre for at vise dig disse kæmpe poter :-D og måske katten i fuld størrelse.
    Så er din Alabast vel også sprunget ud, den er virkelig fin.!

    Kære Margrethe
    Tak for det :-)
    K.Gro

    Kære Signe
    Hvad er der med de katte, jeg føler med dig og dine digitalis børn. Det er ikke en nem verden at komme frem i ;.) Jeg kan fortælle dig at jeg lige har set èn spire, så jeg håber på flere :-D
    Knus Gro

    Kære Anemone
    Jo jeg skal nok tage nogle billeder af den frække lømmel :-D
    Knus Gro

    Kære Marlene
    Ja ja, vi må lige vente på at min datter vågner op af sin skønheds søvn, for hun skal holde katten mens jeg knipser på kameraet :-)
    Jeg kan kun anbefale den fine engblomme til dit lysegule bed ;-)
    Knus Gro

    Ja Nette jeg forstår din glæde :-D
    Der går ikke slang tid før han er tilgivet, kan kan jo ikke gøre for at han er kat som du selv siger. Men jeg må undre mig over ham engang imellem. For han har nogle mærkelige lyster?
    Knus Gro

    Kære Idehave
    Det er jeg glad for at høre!
    Der er også èn spire nu, det er jeg jo taknemmelig for.
    Knus Gro

    Kære Flora
    Ja du har ret, katte er søde!
    Det er en god Fe vi har der :-D
    Knus Gro

    Kære Hanne
    Hi hi hi ja så ved jeg godt hvad der er værst, selv om min kat vejer over 7 kilo så må vægten af en normal hund dog være højre ;-)
    Det var da også en stor fejl at du ikke fin bestilt denne Alabast, for der er så fin :-D
    Knus Gro
    God søndag til jer alle, jeg vil skynde mig ud og plante :-D

    SvarSlet
  11. Jeg tror at han har moret sig over den skønne lyd som det plastic gav når han trampede rundt og tænk også den skønne bløde fornemmelse af jorden der gav efter:)))))
    Jeg har både fornøjelsen af mine egne hunde der går overalt i bedene samt af en bunke vilde katte der synes at blød jord er skønt til kattebakke.......
    Jeg har også fornøjelsen af Alabast (og Cheddar) - dog ikke i blomst endnu, men jeg glæder mig. De skønne Chandelier fik jeg af Anette fra Den gule havestue sidste år og jeg er spændt på om jeg kan holde dem sneglefri.
    - ja man har sit hyr med dyrene;) Ha en dejlig søndag. Knus

    SvarSlet
  12. Hej. Det var da en slem kat! Jeg tror nu nok, at frøene skal kæmpe sig op igennem det sammentrampede jord, hvis bare der er lys nok.

    SvarSlet