søndag den 27. maj 2012

Forunderlige blomster verden

Nyder i endnu en forlænget weekend? Det gør jeg! :-D
For et par uger siden opdagede jeg, at der stod en selvsåede Akelejefrrøstjerne aller bagerst i mit Sister Elizabeth bed.
Stor var selvfølgelig min glæde, for de er så smukke. Og jeg havde ingen før den:-)
Nu er den så sprunget ud sammen med de andre selvsåede Akelejer og se lige her..
De er jo nærmest ens i farven :-)

Alm Akeleje til venstre og Akelejefrøstjerne til højre :-)
I må undskylde billed kvaliteten, det var lidt svært at komme ind bagved. Jeg fik da også en torn i benet..AV
Vejret ser smukt ud i dag, så jeg skal ud og arbejde i haven ;-)
Det vil jeg næsten vædde med at mange af jer også skal :-D
Rigtig god søndag

8 kommentarer:

  1. Somme tider kan man da være noget så heldig. De passer smukt sammen i farven de to akeleje-frøkener.

    Søndagen er ren nydning her på matriklen - ingen gæster eller udebesøg, blot egentid i haven :)

    Ha' en skøn dag :)

    SvarSlet
  2. Det ser SÅ dejligt ud Gro, du kan tro, jeg skal også i haven i dag.

    Hyg dig

    Iben

    SvarSlet
  3. En skøn akelejefrøstjerne. Du er heldig...
    Skal også bare nyde haven hele dagen. Vil lige tage ud og købe et par agurkeplanter til drivhuset.

    SvarSlet
  4. Hej. Sikke dog en dejlig overraskelse med en akelejefrøstjerne. Den passer jo fint ind i det hele.

    SvarSlet
  5. Så fint et match. Ja, det er havevejr, man kan jo slet ikke holde fingrene i ro!

    SvarSlet
  6. Kære Alle
    Tak :-D fordi I kiggede forbi, selv om vejret er så fantastisk.!
    Jeg håber også at, I alle nyder denne mandag, som jo er lige så forrygende ;-)
    Mange sommer hilsner Gro

    SvarSlet
  7. Øv for den torn det er simpelthen så farligt ude i haven - jeg fik en rift af en kristtorn og nu har jeg et blåt område på størrelse med en femkrone (hvem husker mon dem?) udenom og flere har sagt at jeg skal have en stivkrampevaccine - pffht!!
    Det er da usigelig heldigt med en selvsået akelejefrøstjerne og den passer jo perfekt i dit Sister Elisabeth bed - man kan da blive så glad over naturens lunefuldheder:)

    SvarSlet
  8. Jamen Gro. Den må være stukket af fra mig, for jeg har jo flere af slagsen. De er skønne.

    Jow Lisbeth. Jeg kan godt huske 5-kronerne :-)

    Er selv kommet frygteligt galt af sted. Skiftede skær på min Bosch kantklipper og ........ havde nær klippet spidsen af min venstre pegefinger. Føj for den hvor det gjorde ondt. Og æv hvor det stadigt er møgbesværligt.

    SvarSlet