mandag den 9. april 2012

Påske tradition

De sidste 3 år i påsken har ungerne og jeg været forbi Royal Copenhagen flagship store i kbh.
Der har vi være henne for at dekorer æg a al mussel malet æg ;-)
Det er rigtig hyggeligt og personalet er rigtige venlige og søde til at hjælpe, hvis det er lidt svært.

Her ser I lidt af de æg vi har malet der og herhjemme




I år var jeg ikke selv med til at male æg...
Nej som noget nyt prøvede jeg at male en tallerken med element mønster;-)
Jeg kan afsløre at det ikke var helt let!
Først tegnede jeg mønsteret op med blyant, hvor efter jeg malede det over med pensel.




Færdig arbejde ;-) Om to uger kan jeg hente min tallerken så er den glaseret og brændt :-)
Jeg glæder mig rigtig meget kan I tro! Jeg har et eller andet med kongeligt porcelæn. Fra jeg var lille har jeg altid været fascineret af det, en af grundene til det er nok at min mor var mussel maler da hun var ung.

Rigtig god anden påske aften til jer alle :-D
Knus Gro

10 kommentarer:

  1. Hej. Aij hvor er det bare flot. Jeg ha også et eller andet med kongeligt porcelæn og er vist en samler af kaffe- spise- og testel! Det er sørme nogle flotte æg og en flot tallerken. Rigtig god fornøjelse med det.

    SvarSlet
  2. Flot arbejde, og så er der kun 11 påsk'er tilbage til du har et helt stel... (sorry, kunne bare ikke la' vær' ;o)

    SvarSlet
  3. Smukt arbejde. Kan også godt lide Musel, men er for påholdende til at købe det.
    Fru Fnis, din spøgefugl!

    SvarSlet
  4. Er vild med muselmalet porcelæn, men har kun en´ muselmalet tallerken (de er jo vildt dyre), som jeg bruger til at servere småkager og chokolade på ;-)

    Det er sjovt at du selv har været inde og male din helt egen tallerken, det kunne være meget sjovt at prøve :-) Æggene er også meget skønne :-)

    SvarSlet
  5. Hvor lyder det hyggeligt - og fine resultater :-)

    SvarSlet
  6. Hvor ser det sjovt ud, men jeg kan godt forestille mig at det ikke var nemt :-)
    Min mands moster var også muselmaler, så jeg er også meget fascineret af det. Men for nærig, og klodset, til at investere i det :-)

    SvarSlet
  7. Sikke en god idé :) De er vildt flotte, de påskeæg. Det må være sjovt at male sin egen tallerken, det er du da sluppet godt fra.

    SvarSlet
  8. Tak Birgitte :-D
    Ja det er nogle smukke ting de laver. Jeg er ærgerlig over at det ikke rigtig bliver lavet i DK mere :(
    K.Gro

    Kære Fniis ;-)
    hi hi hi ja men så er der også en chance for at min hånd måske bliver mere sikker :-D Men på den anden side, det er vist godt jeg har andre tallerkener ;-)
    Knus Gro

    Kære Fru Skipper
    Tak for det :-D Ja det er jo ikke billigt at købe! heller ikke hvis det er 2 sortering!
    K.Gro :-)

    Kære Vivi
    Tak, jeg syntes da du skulle prøve det! - de er også begyndt at lave sådanne arrangementer i vinterferien. Måske ses vi;-)
    K.Gro

    Kære Biehl
    Tak for det :-D
    K.Gro

    Kære Hanne
    Så er det vidst bare at lave nogle æg, de går selvfølgelig meget nemt i stykker. Men omkostningerne er ikke store men det er glæden derimod! :-D
    K.Gro
    K.Gro

    SvarSlet
  9. Neeej det må have været en oplevelse :O. Så smukt!

    SvarSlet
  10. Kære Gro.
    Det er dog en super genial ide og - nååeh nej Fru Friis har nævnt det. Men det er jo en rigtig god ide af Royal Copenhagen at invitere indenfor og give muligheden for at lave sin egen tallerken. og æggene er også ret flotte kan man lakere dem så de holder?
    Jeg har et ønske om at samle nogel Mega Musel som jeg vil kombinere med mit fajance stel (som du måske har set på min anden blog)
    Når du nævner at din mor var Muselmaler kommer jeg til at tænke på de seje kvinders strejke i 80-erne - der satte de sig virkelig i respekt i befolkningen - jeg har stadig en paptallerken med Blå blomst som de solgte:)

    SvarSlet