søndag den 15. april 2012

Bizzziiiiiii som en bi :-D

Weekenden har budt på hårdt arbejde!
Der er blevet plantet nye roser Mme Ernest Calvat, nye stauder, klippet roser og gravet en uendelig masse skvalderkål hos min mor.


Det ser ikke ud af meget endnu, men om ikke så længe..... :-D
Det er rigtig svært at planlægge et bed syntes jeg. Da jeg planlagde dette bed, var det MEGET større inde i mit hoved. Så der er ikke rigtig plads til de stauder som jeg havde planlagt. :( Æv Men det går nok alligevel!
Jeg ser altid frem til at klippe mine roser for så vare det ikke længe før den tid kommer hvor jeg ikke forlader min have i længere tid :-D
Det er også et mareridt engang i mellem, for for nogen gange er roserne syge :(

Denne rose ovenover er Heritage og den gravede jeg resolut op i  går. Den har skrantet og igen havde den stængelsyge, så farvel og tak! 
I dag har jeg været på knokle arbejde hos min mor, som skal have et høj bed. Peace of cake tænker I sikkert? Nej det er det ikke for hendes have er inficeret med skvalderkål!!!  Der er ikke et bed eller skrænt der ikke er dækket af skvalderkål!. Skal lige tilføje at det ikke er ond vilje, men min mor er ikke i stand til at passe det mere :(  Jeg er nu af den overbevisning - hvor der er vilje er der en vej!
Derfor blev der gravet i dag! Sammen med min søster :-)


I første omgang 17-18 meter langt og ca.  halvlanden meter bredt. Ja vi har ondt i lænden nu!
Nu må vi så tage nogle rate engang imellem og se at få plantet noget bunddække. Hvis I har foreslag til bunddække i halvskygge tager jeg imod med kyshånd :-D


Bare lidt af det der er gravet op!
Ha en rigtig god aften alle sammen :-D
K.Gro

9 kommentarer:

  1. Hej Gro, sikke dejligt med et nyt rosenbed. Jeg må lige ha' slået den rose op, for den kender jeg ikke. Det er en dejlig tid vi går i møde, med spirende roser og forventningens glæde.

    Sikke et par seje tøser at grave så megen skvalderkål op i din mors have. Dejligt når man kan overkomme at hjælpe i så stort omfang.

    SvarSlet
  2. ....hatten af for det super flotte stykke arbejde hos din mor......det er skønt at kunne hjælpe hinanden - så går arbejdet lige som lidt lettere ;0)

    SvarSlet
  3. Sikke et kæmpearbejde med skvalderen, puha. Geranium phaeum skulle være den perfekte makker mod skvalderkål og den elsker halvskygge. De bruger den i Haveselskabets have til det.
    Hvor er det sødt af jer at gøre så meget for jeres mor :-)

    SvarSlet
  4. Hej Gro, Jeg synes, at der er rigtigt sødt af dig og din søster, at I sådan hjælper til hos din mor. Respekt. Måske du kunne fortsætte i din egen have ind mod det sorte hegn, nu du er i træning? :-)

    SvarSlet
  5. Kære Anemone og Frk. Solhat
    Tak, ja det bliver forhåbentlig rigtig skønt i det nye bed! Madamen ser overordenlig skøn ud på billeder! :-D
    Det er selvfølgelig en dejlig fornemmelse at gøre noget godt for andre mennesker. Engang imellem betyder det så bare at det tager det meste af en dag. Det kunne være skønt hvis man/jeg kunne gøre det noget oftere!
    God mandag :-)
    Gro

    Kære Hanne
    Tak, :-D ja der er vist noget om med den geranium. Det vil jeg huske!
    K.Gro

    Kære Nette
    Tak :-D Ja det kan du tror at jeg også godt vil!
    K.Gro

    SvarSlet
  6. Min Heritage er også et bette skravl :( øv øv og dobbelt øv :(
    Hvor er det skønt at du hjælper din mor og jeg foreslår også som Hanne geranium phaeum og gerne mange. De selvsår sig flittigt :)

    SvarSlet
  7. Kære Marlene
    Det er noget værre noget med den Heritage! En virkelig skøn rose med den trives bare ikke hos mig:( ærgerligt for os!
    Og tak for det gode råd :-D
    K.Gro

    SvarSlet
  8. Hvor har i dog været flittige. Et kæmpe arbejde at grave skvalderkål op.
    Tak for kigget.
    Ha` en god aften.

    SvarSlet
  9. Kære Gro.

    Jeg håber at du har lyst til at anbefale mig et par rigtig lækre klatreroser i en sart rosa farve, jeg har ´New Dawn´men kunne godt tænke mig at den var mere fyldt og med en skøn duft.
    Og du var den første jeg tænkte på, når det kommer til roser....
    Håber du har lyst til at nævne et par stykker.

    Iben

    SvarSlet