lørdag den 24. marts 2012

TIMBEEERRRRR........

Det var måske ikke lige nødvendigt at råbe timbeeerrr.....
 i dag da min far og jeg endelig fik fældet det første piletræ. ;-)
Ja nu har jeg ikke gjort så meget af arbejdet så min far får hele æren!
Først gravede han ud rundt om rødderne.

Tage på vej op i træet for at sætte et reb i. Træet begyndt at sveje da han kravlede op ....

Ja og så skulle vi bare trække den rigtige vej, ud over hegnet og væk fra mine bede ;-)

Sidegrenene bliver savet af, inden jeg slæber dem på vores storskrald.


Egentlig var jeg lidt overrasket over at roden ikke var større end den var. træet var vel ca. 7. meter højt.
Og det var lidt for højt til min lilleput have. Nu håber jeg at mit belgiskepilehegn kommer til at gro meget bedre! Og så mangler det sidste træ "bare"... ;-)

Fortsat god weekend til jer alle!
Gro


15 kommentarer:

  1. Dejligt for jer, at det ikke var et træ med store rødder :-)
    Der er meget stor forskel på rodnettet på forskellige træer og buske. Taks kan f.eks. være frygtelig genstridige at få op.

    SvarSlet
  2. Sikke et arbejde... Men man kan da nyde at være ude i det gode vejr *fnis*
    Fortsat god weekend.
    Hilsen Susan

    SvarSlet
  3. Dejlig at få hjælp når der skal graves. Åh et Belgisk hegn er så flot.

    GO`aften

    KH Margrethe.

    SvarSlet
  4. Det var måske ikke nødvendigt at råbe timbeerrr - men det skader ikke, og så er det sjovt ;-)

    SvarSlet
  5. Lidt drama kan da krydrer hverdagen, så jeg syntes det er helt ok med dit råberi! Tillykke med sejren :o)

    SvarSlet
  6. Kære Vivi
    Tak:-D
    Ja men så er jeg ganske glad for at jeg ikke skulle grave en taks op!!! - Eller at min far skulle;-)
    God søndag!
    Gro

    Kære Susan
    Vejret har været ret køligt her lørdag, så i dag søndag ser det allerede bedre ud:-D
    God søndag
    Gro

    Kære Margrethe, du har helt ret. Det er skønt med hjælp!;-)
    Jeg er også meget glad for mit hegn kan du tro, og nu vare det nok ikke så længe før det begynder at springe ud:-D
    God søndag
    Gro

    Kære Nina
    Ja det har du ret i ;-)
    God søndag
    Gro

    Kære Fru Fniis
    Ja jeg er nu også sikker på at du helt sikkert ville råbe Timbeeerrrr ;-)Drama og sjov må vi selv stå for!
    Knus Gro og god søndag!

    SvarSlet
  7. Pyh, bliver helt svedt ved tanken!

    Godt, du har din far til at hjælpe ;-)

    Kh. Marlene

    SvarSlet
  8. Kære Gro, det var dejligt at få det ad vejen, jeg krydser fingre for at det andet træ et lige så nemt at få væk så du får masser af lys i din skønne have:)
    Knus

    SvarSlet
  9. Jeg synes også at det er ok at råbe Timber, lidt sjov i hverdagen skal man vel have :-)
    Det var godt at det ikke var så slemt at få op. Pøj pøj med nr. 2 også.

    SvarSlet
  10. Hahaha Gro. I er nu seje I to!
    Efter at have beset krateret i din have i dag, er jeg imponeret over, hvor meget plads og lys, der nu er. Efter selv at have knolklet i haven hele dagen, skulle jeg lige kigge på indersiden af mine øjenlåg ved 16-tiden i en halv times tid i Kagehuset. Da jeg vågnede brat (efter næsten 2 timer) ved en anden havenabos besøg, kunne jeg forstå, at jeg havde sovet gennem et lille drama, da nr. 2 træ tilsyneladende var væltet ind i en anden havenabos have. Hehehehehe. Sikken et arbejde I har haft. Troede ikke at I kunne. Godt gået.

    SvarSlet
  11. Dejligt at få det væk og godt at rødderne ikke var så store at der skulle et bombehold ind i haven :D

    SvarSlet
  12. Kære Marlene
    Du kan tro at jeg var glad for min fars hjælp! Han har prøvet det lidt flere gange end mig, og har ledt flere kræfter bag når der skal hugges en rod over Puha det er hårdt!
    Knus

    Kære Lisbeth det andet træ havde en del flere rødder og var ikke sådan lige til at vælte. Altså lige end til det lige pludselig besluttede sig til at vælte. Helt uden at få lov til :-/ Der skete ikke noget men naboen blev lettere hysterisk!
    Knus ;-)

    Kære Hanne Tak :-)
    Her anden gang kunne jeg sagtens have gjort det!! :-D For lige pludselig faldt det...........
    Knus Gro

    Kære Nette
    Hæ hæ hæ Ja du har ret og jeg glæder mig ikke til at skulle fylde hullet op igen. Jeg kommer vist til at mangle lidt jord igen ;-)
    Jeg kan vist være glad for at det ikke var mange andre træer, for det gik jo forholdsvis nemt. Siger jeg...
    Knus Gro

    Kære Margrethe
    Nej det var heldigt!. Der er jo heller ikke plads til at få en fræser ind i haven :/
    Knus Gro

    SvarSlet
  13. Hold da fast :) det er et kæmpe arbejde, men skøøønt, når det er gjordt.:)

    Knus

    Iben

    SvarSlet
  14. Kære Iben
    Det er rigtig fedt at få de træer væk!
    Nu kan jeg så begynde at planlægge mit kompost hjørne ;-) Og det glæder jeg mig rigtig meget til!!
    Knus Gro

    SvarSlet
  15. Et sejrs råb har man altid lov til. Men jeg er nu glad for, at jeg ikke længere skal grave store træer op i haven. Syntes det var hårdt nok, at grave otte kvadratmetet bambus op med håndkraft.

    Ha' fortsat en dejlig aften :-)

    SvarSlet