lørdag den 10. marts 2012

In love.....


Ak ja jeg er vild med Påskeklokker. Forleden aften i mørke;-) faldt jeg i med begge ben, henne hos min lokale grønthandler. Suk, jeg kunne ikke stå for denne mørkerosa  klokke. 

Jeg tror til og med at den har præstekrave og som man kan se så er kanten på kraven gul.
Hvordan mon den vil trives i en krukke i haven? Jeg ønsker at have denne yndighed stående så jeg jo let kan beundre den :-)
Hvordan det så lige går med de andre Helleborus Orientalis i haven er en anden sag. De er ikke sprunget ud endnu og der er ikke så mange blomster på dem :(
Pyt med det for nu kan jeg jo nyde denne her lidt endnu :-D
Rigtig god weekend
Gro


16 kommentarer:

  1. Kære Gro

    Kan godt forstå at du er begejstret for denne helleborus. Var jeg kommet forbi grønthandleren i stedet for dig, havde jeg nok snuppet den :0) Nu ved jeg til gengæld, hvorfor jeg ikke har set skyggen af dig i din have i dag. Du har siddet og stirret på din nyerhvervelse. Ellers perfekt oprydningsvejr denne weekend :0) Jeg har puslet i haven og skal vist ud med saksen i morgen.

    SvarSlet
  2. Hej Gro
    Den er da også skøn, det er sådan en dejlig farve du har fundet. Jeg kan godt forstå, at du gav efter og lod den komme med hjem.
    Og ja, den ser da ud til at have præstekrave - yndigt.
    VH Nina

    SvarSlet
  3. Den er også super skøn;) Anne Gine

    SvarSlet
  4. Den er vel nok smuk.
    Forstår du måtte eje denne.
    Fin collage

    SvarSlet
  5. Din forelskelse er åbenlys - og næsten gengældt ser det ud til på de dejlig billeder :)

    Den er SMUK...

    Jeg fik en lidt mørkere påskeklokke med hjem fra Bilka i dag og lidt mere CD-krukkejord - her i Århus har Nette jo ikke været forbi med sin indkøbsvogn :)

    SvarSlet
  6. Den er bare super smuk. Og ja den har da præstekrave, som Marianne kalder den :-)

    SvarSlet
  7. Ja jeg er også forelsket i din Helleborus, den er også smuk.
    Jeg købte i Spiren forrige år og glæder mig til de viser sig....

    SvarSlet
  8. Hæ hæ hæ ja Nette, det skulle ikke undre mig ;O
    Jeg var dog lidt i haven , men det regnede på det tidspunkt. Så i dag skal jeg ud :-D
    K.Gro

    Kære Nina, Anne Gine og Anne
    1000 Tak :-)
    K.Gro

    Kære Frk. Anemone
    Tak :-) Ja Nette har det med at rydde hylderne hi hi hi Hun gør ikke noget halvt! Det lyder dejligt med de Helleborus, de er underskønne :-)
    K.Gro

    Kære Ina
    Tak, Jeg har desværre ikke Clause`bog om bonderoser og påskeklokker, så jeg var ikke helt sikker på betegnelsen :-)
    K.Gro

    Kære Bente
    Tak, :-)
    Spiren er et vildt dejligt sted. Tænk så mange Helleborus på et sted. Det gør det ikke nemmere at vælge de smukkeste ud.
    Pøj pøj med dine p.klokker, jeg håber de giver en masse blomster i år!
    K.Gro

    SvarSlet
  9. Den er også virkelig dejlig Gro så jeg forstår godt at den skulle med hjem. Præstekrave, ahha så lærte jeg det. Mine Helleborus står så fint og blomstrer, men den dobbelte jeg fik forrige jul har jeg ikke set skyggen af den er nok gået til - øv.
    Ha en dejlig søndag. Knus Lisbeth

    SvarSlet
  10. Hvor er den bare smuk! Kan godt forstå den bare måtte med hjem, den er yderst yndig!

    SvarSlet
  11. De er så smukke i alle udgaver... ærgerligt at de skal hænge med 'hovedet' nedad... :o)
    Jeg har også måttet gi efter, og har købt to nye påskeklokker i år :o)

    Ha en go aften...

    SvarSlet
  12. Hej Gro.

    Hvor er de smukke! Det er virkelig en fejl at jeg ikke har nogen Helleborus. Det skal der rettes op på.

    KH Marlene

    SvarSlet
  13. Hold k... hvor er den bare vidunderlig......kan godt forstå du blev smaskforelsket right on the spot ;0)

    Knus Dorthe

    SvarSlet
  14. Kære Gro

    De er smaddersød. Det er dejligt med alle de fine blomster. Og så holder de jo faktisk ret længe.

    Ville blot sige tak for dit besøg idag, - men billedet du roser er Franciskas. Hun er en superdygtig fotograf. Men tak alligevel.
    Skal nok bringe din ros videre.

    ;)

    kh
    Eva

    SvarSlet
  15. Jeg forstår godt du faldt i med begge ben.
    Den er da smuk.
    Tak for kigget.
    Ha` en god lørdag.

    SvarSlet
  16. Tak alle sammen, :-)
    Den ene Helleborus er mere skøn end den anden ! Det er så dejligt at at kunne omgive sig med disse blomster. Derfor bliver vi også lidt kede af det når en længe ventet klokke ikke dukker op :( Stakkels dig Lisbeth. Jeg har også en der ikke kom blomster på i år :( øv
    Mine naboer er også meget glad for denne Helleborus, idet den står på vore trappesten :-) - Til glæde for alle.
    K.Gro

    SvarSlet