søndag den 18. marts 2012

Det spire :-D

Langsomt haler foråret ind på os, endnu er der stadig kun små tegn hos mig. 
Men inden længe håber jeg har alle mine anemoner og krokus springer ud.

Anemone blanda på en solrig dag.
Helleborus Orientalis fra gartneriet Spiren  2011
Erodium Pelargoniflorum



Som I kan se sker der lidt i haven. Mine skønne Helleborus Orientalis er begyndt at springe ud. Dem jeg købte i 2011 hos gartneriet Spiren. Jeg ælsker dem! :-D 
For ca. en måneds tid siden såede jeg disse Hejrenæb se ovenover. Det er en tidlig staude der skulle blomstre fra maj og til efteråret. De har været villige til at spire og jeg glæder mig til at kunne sætte dem ud i bedet. Hvis jeg er heldig kommer der sikkert blomster i år.
Jeg har sået dem i roottrainers som står i en gennemsigtig opbevarings kasse med låg på. Jeg har lavet små huller i bund og låg. Denne super gode ide har jeg fra Hanne i haven. Tak for det Hanne :-D
Rigtig god søndag
Gro

8 kommentarer:

  1. Hvor ser de søde og fine ud, dine Hejrenæb. Hvor er jeg glad for at det virker for dig også med plastik boksene :-)
    Jeg glæder mig til at se dine Hejrenæb blomstre allerede i år, for jeg kender dem slet ikke.
    Mine krokus er også først rigtigt ved at begynde at blomstre nu, en del er først lige kommet op. Foråret er heldigvis dejligt langt endnu :-)

    SvarSlet
  2. Jeg udleder hermed at Erotica Pelargnifgnof er en Hejrenæb - Tak Hanne ;o)
    Den blå anemone er altså så sød, måske man skulle opdrive sådan en lille fætter.
    Fortsat god regnvejrssøndag til dig :o)

    SvarSlet
  3. Skønt med forårsblomster :-)
    Jeg kender heller ikke lige hejrenæb, men du må jo vise billeder, når den blomstrer.
    Knus Signe

    SvarSlet
  4. Skønne tegn...... og ja nu kan vi for alvor se at det er så sandt som det er sagt - foråret er over os :0)

    Knus Dorthe

    SvarSlet
  5. Hej Gro.
    Det er altid så livsbekræfigende når det spirer, jeg går også selv og kigger hver dag om der er mere på vej, både inde og ude. Skal til at omprikle tomater og artiskokker idag.
    Venligst
    Henrik

    SvarSlet
  6. Gode billeder af de smukke forårsblomster.
    Hvor er den blå anemone dog skøn.
    Jeg mener jeg købte en sidste år, men jeg har endnu ikke set den, så den er nok gået til desværre.
    Tak for kigget.
    Ha´en god søndag.

    SvarSlet
  7. Kære Gro
    Det er en pragtfuld tid fuld af forventning hver gang man går ud i haven - hvad mon er sprunget ud er der noget nyt dukket op - herligt!
    Jeg er også spændt på din Hejrenæb, det var et supergodt tip Hanne gav os, med de spirekasser:)
    Ha det godt.
    Knus

    SvarSlet
  8. Hej Hanne
    Ja det er en super god ide! Jeg har selvfølgelig også plantet andre stauder, som jeg bare venter på spirer.
    Hejrenæb er i familie med Geranium/storkenæb og de billeder jeg har set ligner dem en del. :-D
    Mine krokus er lige så langsomt på vej;-)
    Knus Gro

    Ja Fru Friis Du har fanget den ;-) Næsten... det er nu ikke erotica :-D Men Erodium :-D
    Kan du så se at komme afsted aften nogle Anemoner, dem kan man ikke undvære. Og så i jorden med dem bagefter :-D
    Knus Gro

    Kære Signe
    Der skal nok komme en lille fotoreportage.;-)
    Knus Gro

    Ja Dorthe vi må nyde det!!
    Knus Gro

    God fornøjelse Henrik du har mere at se til end mange af os andre tror jeg ;-)
    Knus Gro

    Kære Landbohave sikke en skam, men mon ikke den bare er sent på den. Jeg har selv nogle der først er på vej op nu. De er hvide.
    Knus Gro

    Kære Lisbeth
    Ja jeg tror vi alle er bleve ramt af denne forårsvirus :-D Alt det vi har gået og glædet os til hele vinteren.
    Selvom vejret ikke er til de, så skal man liiiggge ud og kigge i haven. For som du siger tænk nu hvis noget nyt har vist sig :-D
    Knus Gro

    SvarSlet