lørdag den 11. februar 2012

Gaver der glæder :-)

Jeg har i dag været til Tour de blog planlægnings frokost hos Nettes lille have :-)
Vi er 5 quinder der også var på blog tour sidste år og i år skal det også være. :-) Det er sammen med Lene fra Bag have lågen, Lisbeth fra Contry liv, Lone fra Kreakrampen og så Nette fra Nettes lille have. Til disse små hygge/planlægnings stunder kommer der altid små gaver på bordet.



Ja der kom frøposer på bordet, og hvad var det så Lene og Lisbeth var så gavmilde med ;-)?
Jo feks. fik jeg fingrene i Heliotrop som jeg altid savler over henne ved planteskolen, samt kæmpeskælhovede, lyserød salvie, lyserød Virginsk ærenspris, Kantbæger (som jeg ikke kender endnu) og ikke mindst lyserød Linaria Som jeg jo skal have sammen med mine roser :-) 

Jeg havde jo også tænkt på lidt, dog var det uden indhold ;-)
Jeg havde såmænd lavet små frøposer til alle mand...
De er rigtig søde og jeg fandt opskriften på dem i et gammelt `Alt om haven` blad.


Ta et stykke alm. gavepapir og mål af 15 cm. på hver side. Klip det ud.
og fold sammen på midten.


Så folder du de to snipper ind over midten.


   Og stikker den øverste snip ind i den anden snip, så de lukker. Nu ligner det en konvolut.  

  
Nu bukkes den ene af de to øverste snipper ned og frø kan kommes i konvolutten. Den lukkes med en clips eller en mærkat.
Det gode ved at lave sine egne frøposer er at man selv kan vælge et smadder sødt stykke papir. Jeg har købt dette papir hos Panduro hobby. Ja og så er det en hyggelig syssel. Lidt større børn kan også være med derhjemme ;-) Rigtig god fornøjelse :-)
og


Rigtig god weekend til jer alle :-D     
Gro                                                                   

21 kommentarer:

  1. Tak for instruktion til de fine frøkuverter - det skal jeg da straks prøve. Jeg må ind og se på mit gavepapir....... :o)
    Fortsat god weekend

    SvarSlet
  2. Kære Gro,
    Tak for i dag - og tak for de fine frøposer. Og så glemte du lige at nævne den dejlige lavendelsæbe du havde lavet til os :)

    SvarSlet
  3. Hej igen,
    Måske du lige skulle rette tidspunktet for kommentarer - klokken er nu 20.49 :)

    SvarSlet
  4. Sikke nogle søde poser, - og jeg er HELT sikker på at I hyggede jer!! :o)))))

    SvarSlet
  5. Søde frøposer - dejlig inspiration.

    SvarSlet
  6. Hvis jeg sidder og tænker, at de der frøposer ser ud til at være nemme at lave.......så tror jeg alle kan hitte ud af det.
    Jeg har tidligere set "opskrifter" på frøposer og givet op halvvejs i teksten/instruktionen - men denne gang hang jeg på.
    Måske er det ros til din formidlingsevne ;o)
    Lider hyggeligt med tour de blog.

    SvarSlet
  7. @ Hej Berit, velbekomme bare gå til den :-D

    @ Hej Lene Tak, ja du har ret jeg har også lavet noget lavendelsæbe :-) Jeg har tjekket tidspunktet... men det står nu rigtigt inde i indstillinger?
    Vi ses ;-)
    Gro

    @ Hej søde Friis, det kan du tro vi gjorde!Jeg glæder mig til Geografiskhave :-)

    @ Tak frk. Anemone :-)

    @ 1000 tak Helle, jeg er glad for at du kunne finde ud af det. Jeg tænkte meget over om det var brugervenligt... og det var det så ;-)
    K.Gro

    SvarSlet
  8. Tak for i går søde Gro ... og tak for de fine gaver. Ahhh det var godt med planlægningsmøde og nu med udsigt til 2 herlige udflugter :-)
    Knus Lone

    SvarSlet
  9. Flotte frøposer, og med god vejledning.
    Dem vil jeg prøve af ;-)

    Jeg glæder mig til at høre mere om jeres Tour de Blog. Indlægene om sidste års tur på de forskellige blogge læste jeg med stor begejstring :-)

    SvarSlet
  10. Kære Gro

    Godt at I alle hyggede jer i går til vores planlægningsmøde. Jeg siger hermed tak til alle deltagere for de jubeldejlige værtindegaver, som står og pynter alle vegne :0)

    Det er forunderligt, hvor hyggeligt vi har det sammen, selvom vi er så forskellige. Utroligt positivt hvad en fælles interesse kan afstedkomme.

    Dine små frøposer var sandelig et hit. Tak for dem.

    Mht. til instilling af din tid på din blog, går du ganske rigtigt ind i indstillinger - men trykker dernæst på fanebladet FORMATERING øverst oppe og voilá - du kan instille tiden rigtigt.

    SvarSlet
  11. @selv tak søde Lone :-DDet bliver så herligt, og jeg glæder mig rigtig meget. Jeg sidder lige nu på arbejdet og vil straks skrive datoerne i ferie kalenderen :-D
    Knus

    @JA prøv det endelig Ina, de er meget nemme at lave :-) god fornøjelse!
    Du kan tro at der nok skal komme indlæg ud om vores tur;-)
    K.Gro

    @ Ja tak for i går Nette. Jeg var mæt lige til kl.21 :-) så måtte jeg have en lille habber ;-)Skøn mad!
    @Ja NEtte som vi snakkede om i går og det jo utroligt heldigt at vi kommer så godt ud af det med hinanden :-)
    Det ser nu ud som om tiden er rigtig igen?
    K.Gro

    SvarSlet
  12. Det lyder bare så hyggeligt med alle de forskellige blogger-komsammener der er rundt omkring... og sikke nogle fine gaver :o)
    Flotte frøposer du har lavet, det sku være til at finde ud af :o)

    Ha en go dag...

    SvarSlet
  13. Kære Gro,

    ÅH hvor dejligt tøset med alle de små hyggelige og lækre gaver, I har forkælet hinanden med til jeres planlægningsmøde. I love it. Mon ikke alle piger fra O til 100 gør? We`re worth it:o)

    Da jeg jo ind imellem var med på en telefonlytter under jeres møde, kunne jeg med al ønskelig tydelighed høre HVOR meget I hyggede jer sammmen. Hvor er det pragtfuldt at finde "soulmates" og måske er det i virkeligheden jeres forskelligheder, der gør at I fungerer så harmonisk og godt sammen?

    Under alle omstændigheder glæder jeg mig rigtig rigtig meget til at se jer allesammen igen. Haven i Hune by night bliver en kæmpestor oplevelse for mig:o) Det bliver vist ikke til megen søvn, for stemningerne skal opleves intenst og andægtigt.

    Mange forventningsfulde søndagsknus

    SvarSlet
  14. Kære Gro.
    Tak for i går hvor var det hyggeligt og Nette havde lavet så lækker mad til os. Jeg glæder mig over sæben og de søde frøposer. Her vil jeg også tro at jeg kan være med. Der er så mange søde frøposer, bl.a. dem som Lene har kreeret, men der er lidt for meget finklipning og lim til mig (jeg har forsøgt).
    At vi overhovedet fik besluttet så meget igår er sjovt, for vi er altså gode til at "ryge ud af et sidespor" - men det bliver en forrygende juni og jeg glæder mig gevaldigt:o)

    SvarSlet
  15. Ah hvor lyder det bare hyggeligt. jeg sidder helt og smiler ved tanken om, hvordan snakken er gået hos jer :-)
    Hvor bliver det spændende at følge jer på jeres blogtours.
    Og jeg skal også prøve dine søde frøposer tror jeg, senere. Mine kaffefiltre er alt andet end kønne :-D

    SvarSlet
  16. Hvor ser dine frøposer godt ud.
    Tak for vejledningen.

    SvarSlet
  17. Lyder smadder hyggeligt, og mon ikke der falder lidt billeder af til os andre :-)

    SvarSlet
  18. @ kære Møllebakke det er det skam også :-) Frø poserne er meget nemme det vil jeg love dig :-)
    K.Gro

    @Kære Tante Grøn, nu tænker jeg på om jeg skal sende en lille overraskelse til dig eller hvad? :-D
    Du har da helt sikkert ret i dine antagelser om os. Tænk hvis vi var helt ens... Du kan også tro at jeg glæder mig, det bliver helt specielt! og jeg har jo aldrig været der før. Så en stor oplevelse!
    Mange knus sendes hermed tilbage igen :-D
    Gro

    @Selv tak Lisbeth :-D og jeg som gik og troede at du var fingernem. Nåh men jeg er sikker på du kan lave disse frøposer;-D
    Ja det bliver en helt uovertruffen juni måned, med masser af have oplevelser :-)
    Knus Gro

    @ kære Hanne, du må prøve poserne, altså når du får tiden :-) du skal se det ender sikkert med en hel følgeton om touren :-D
    K.Gro

    @ Selv tak landbohaven :-D
    K.Gro

    @ Jo det gør der helt sikkert Sussi!
    K.Gro

    SvarSlet
  19. Det lyder fantastisk hyggeligt, og jeg nød at have besøg af jer sidste år :-)

    Smukke, smukke frøposer.

    Kh. Marlene

    SvarSlet