torsdag den 1. december 2011

Julerier i den gamle trædemølle ;-)

Ja selvom julefeberen ikke rigtig har ramt mig...endnu
Så er ungerne og jeg gået i gang med at kreere noget nyt julepynt.
I forgårds faldt jeg nemlig over det fineste håndlavet papir i en meget lille lokal butik.
Jeg fik straks den ide, at det kunne da bruges til at lave julepynt af .
Papiret er overhovedet ikke julet men når det bliver klippet flettet og tilsat lidt romantisk blonde bånd.......
Ja så bliver det rigtig sødt om jeg selv skal sige:-)


Flettet julehjerte blomst lavet af gammelt gave papir og håndlavet papir. 

Man kan selv lave sine skabeloner, men jeg har snydt lidt og brugt nogle af mine gamle skabelonerne og nogle fra det sidste nye ISABELLAS.
 Jeg må dog sige at det ikke var alle skabeloner som jeg kunne få til at passe:-/
I søndags var det jo 1 advent og jeg havde ikke fået lavet en krans :-/ Mest fordi jeg ikke var helt sikker på hvordan den skulle se ud.?
Men i dag har jeg brugt en hel del tid på at lave èn ....
Ingen gran og kogler.......
Men som en hvid luftig sky..... 



Af brudeslør :-D
Det blev virkeligt smukt og enkelt, ja hvis jeg selv skal sige det en gang til :-D
Det tog selvfølgelig lidt tid at binde kransen med alle disse små buketter af brudeslør.
De små buketter er sat fast med (myrtletråd) på en halmkrans. Lysene står godt fast med spyd.
 Jeg skal dog snart have købt nogle lidt større advents lys til kransen,
 for de viser sig at være en smule for små ;-)

Mange jule hygge hilsner
Gro


Her kommer lige et par billeder af Benji, ham der godt kan lide at spise mine blomster :(



Rigtig god 3 advent
Knus Gro

16 kommentarer:

  1. Helt vildt bedårende kreationer du har skabt - også når jeg skal sige det...ha ha.
    Meget romantisk og lidt svensk stil - yndigt simpelthen.
    Kh Helle

    SvarSlet
  2. Meget fin krans. Og jeg er helt vild med dine kræmmerhuse og flethjerter med et fine papir. Jeg sad og fedtede med kræmmerhuse idag, men kunne ikke helt finde den rigtige skabelon... hm..

    SvarSlet
  3. Den er virkelig nuttet. Kommer til at tænke på feer, stjernevrimmel og skyer, når jeg ser den.

    SvarSlet
  4. ih hvor romantisk og fint. Det er simpelthen så spændende at se de forskellige kranse mv. rundt omkring i blogverdenen, og dine kreationer er da nogle at de yppigste - det må du godt stå ved.

    SvarSlet
  5. Rigtig fine ting.Især hjerterne er helt skønne.

    SvarSlet
  6. Hvor er dine kreationer smukke, både brude-kransen og det flettede. Det er rigtigt, der er helt svensk landidyl over det :-)

    SvarSlet
  7. Det er rigtig 'hyggelig' julepynt du har fået lavet... det er sødt og fint :)
    En anderledes krans, men bestemt flot... den var værd at vente på :)

    SvarSlet
  8. Fint julepynt i smukke farver. Du kan også Google skabeloner, men jeg sender dig lige en pudsigt link:
    http://www.h33.dk/altjhj_index.html

    Det er en dejlig adventskrans du har begået. Den er jeg vild med.

    SvarSlet
  9. Yndige sager :) Meget romantisk, både julepynt og krans.

    SvarSlet
  10. Ja, det var da en anderledes adventskrans - hvor er den fin og let :-)

    Smukt papirklip - meget anderledes :-)

    Kh. Marlene

    SvarSlet
  11. Kære Gro, hvor er det en skøn adventskrans og sikke hvide dine brudeslør stadig er:)
    Jeg er vildt imponeret over dine flettede hjerter og kræmmerhuse de er meget smukke.
    Knus Lisbeth

    SvarSlet
  12. Super lækkert de sager du har fået lavet Gro, hyggelige billeder :)en fornøjele at se.

    Hyg dig :)

    Iben

    SvarSlet
  13. Smukke ting du har lavet.
    Tak for kigget.

    SvarSlet
  14. Kære alle tak for de fine ord!!!Kransen stod virkelig flot nogle dage med så begyndte den virkelig at falme :( øv man lære jo af sine fejl. Udover det så syntes min ellers dejlige grand voksne hankat at den også kan spises. Så den hygger han sig med når han tror jeg ikke ser det.... Der kommer et billede af synderen.
    Ps. Bente jeg vil lige kigge på dit link :-)
    Mange advents knus Gro

    SvarSlet
  15. Kære Gro,

    tusind tusind tak for din dejlige julehilsen og det smukke smukke stk vedlagte hjemmelavede julepynt. Det var ligesom at få sendt en solstråle her midt i mørket og kulden. Lige hvad jeg trængte til, Gro.

    Sikke en smuk smuk kat du har:o) Wow han er dejlig, selvom han er en blomstersabotør. Jeg er en stor katteelsker og har selv to af slagsen. Den yngste Findus er i "teenager-alderen"...en rigtig lømmel, som heller ikke kan lade mine dekorationer og blomster i vaser være i fred. Når jeg står og arrangere blomster i en vase, sidder han og stirrer på mig fra sit skjul - og jeg kan næsten høre hans tanker: "Den buket skal jeg lige have ONDULERET når jeg bliver alene!!!!" zx*#¤(.(^_Hrmpfffff><z##/...ÆV! Han vælter vasen og drikker vandet. Gid han snart kunne blive voksen!!!! Sådan en blomster-terrorist og juletræs-sabotør.

    Hvad er din blomster-terrorist for en race?

    Knus fra katteelskeren

    SvarSlet
  16. Kære Tante Grøn
    Velbekomme Jytte :-), sådan noget romantisk julepynt måtte da være lige noget for dig tænkte jeg :-)
    Jeg havde haft dit kort liggende i tasken i flere dage, så da jeg modtog dit brev måtte jeg spæne til postkassen inden den skulle tømmes, for at du kunne få dit kort :-)
    Vore skønne blomster tyv er en Amerikansk skovkat, Maine coon cat. Han er helt fantastisk men også¨meget stor! Han er snart 5 år og er ved at være fuldvoksen. Som jo er som en mindre hund af størrelse og vejer ca.7,5 kg. Men også af sind kan han opføre sin hunde agttig :-)Vi har valgt netop denne racetype ud fra det skønne temperament.
    Mange jule knus Gro

    SvarSlet