lørdag den 12. november 2011

Sidste udkald....?

Vinteren står for døren, og snart melder frosten sig, siger de kloge.
Derfor var det måske sidst udkald for at lave noget havearbejde. Så i dag har jeg været i have og arbejdet på min halv færdige teresse samt tømt de sidste krukker for jord.

Lige som da jeg for et par uger side tømte krukker fandt jeg igen i dag små overraskelser gemt i krukkerne...
De små egern i nabolaget kommer og besøger min have med deres små valnødder. De gør deres arbejde godt for de ligger dybt og jeg har aldrig undret mig over at nogen har gravet i mine krukker.


Sidste gang smed jeg bare nødderne ud i bedet og håbede på at et dyr ville finde dem, gerne et egern :-)
Jeg har lidt dårlig samvittighed over at have grave de små egerns mad op :( Så jeg håber inderligt de finder dem igen!
I foråret var jeg ude for noget sjovt. Pludselig var der et par træ ligende skud to forskellige steder i bedene. Jeg studsede over det og tænkte .. Hvad er det for noget ukrudt? Men da jeg fik grave det op da der en valnød fast i den anden ende :-) Det kan jeg god leve med. 

De sidste smukke blomster i min have er denne flotte duft Latyrus `Royal navy blue`


Jeg nænnede ikke at plukke dem, de skal have lov til at lyse op i en ellers kedelig
 efterårs have.

I morgen skal jeg til bogmesse i forum, hvor jeg glæder mig til bogen " Hemmelige haver"

Fortsat god weekend
Gro








6 kommentarer:

  1. Sikken en sød historie og hvor er det hyggeligt med egern i haven. Mon ikke de kommer sig over at du har afsløret deres spisekammer, det lader jo til de selv glemmer lidt hist og pist når det sådan kan slå rod... ;o)

    God tur til bogmessen, - køb nu ikke mere end du kan bære hjem!!! :o)

    SvarSlet
  2. Det var da skønt sådan at få valnød-træer forærende :-)

    Jeg fjernede lige de sidste lathyrus i går - lidt sørgmodigt, synes jeg.

    God tur i morgen :-)

    Kh. Marlene

    SvarSlet
  3. Egern-skatkammer :) nej hvor hyggeligt.

    God bog-tur i morgen, bare det var mig.

    SvarSlet
  4. Det er så hyggeligt med en lille hilsen fra mus og egern. Og sørme også en sidste sommerhilsen fra din Lathyrus.
    God fornøjelse på bogmessen, knus fra Lisbeth:)

    SvarSlet
  5. Kære Gro,

    tusind tak for din søde historie. De har rigtig haft travlt dine små havegæster.

    Når du får "Hemmelige haver" i hånden, skal du sætte dig ned INDEN du når til afsnittet, der hedder "Et rosenorgie"...ellers slår du dig når du dåner!!!:o) Så er du advaret, min søde.

    Hav en skøn uge.

    De kærligste hilsner og tanker

    SvarSlet
  6. Kære alle, det er hyggeligt med gæster i have, både dem med fire ben og dem på to ben :-)
    Jeg kan fortælle at jeg fik købt mig fattig på bogmessen og fik nogle medet lange arme. :-)
    Ja Tante Grøn Hemmelige haver er en fantastisk bog og jeg kunne godt have tænkt mig flere billeder fra din have, som jo er så dejlig! Du har ret jeg sad heldigvis ned i sofaen og læste og jeg blev meget betaget over netop dette afsnit med rosene :-) Fantastisk!!!

    Kærlige hilsner til alle og en særlig varm tanke til din ryg og lænd Tante Grøn :-D - det skal nik blive et helt fantastisk forår!
    Gro

    SvarSlet