torsdag den 17. november 2011

Liv og glade blade :-)

Mit forrige indlæg handlede også om at klar gøre haven til vinterens komme. Det kommer dette indlæg også til at handle om for jeg har et lille problem...
Jeg har ingen store løvfældende træer i min have, så jeg får ikke automatisk dejlige visne blade til mine bede.
Derfor har jeg været  på jagt et par gange og i går fik jeg samlet to store affaldssække



Vupti.. og op på bagagebæreren med en pose og en anden i hånden, så er det bare hjemad :-)
Hjemme dækker de nu godt rundt om i mine bede :-)
Min søn er i en alder nu hvor han kan blive lille smule flov over hvad jeg kan finde på... Det er ikke helt normalt at cykle rundt med store poser fyldt med blade mente han. Men vi kom dog hjem uden scener ;-) 

En lille runde i have og jeg kunne glæde mig over de få roser der stadig er blomst på..

Her er det Rosen `Redute`


Fortsat god uge
Gro

15 kommentarer:

  1. Verden er da uretfærdig!! Du vil så gerne have blade og har ingen, og andre der har rigtig mange ville ønske dem langt væk ;-)

    SvarSlet
  2. Mange ting spreder sig her i blogland, den seneste trend er så "gå-på-bladrov-hos-naboerne"! Jeg er næsten også sikker på at den der blev røvet fra er lige så tilfreds som du er ;o)))

    SvarSlet
  3. Kære Gro,

    One mans`s trash another man`s treasure:o)

    Du må meget meget gerne komme og hente nogle blade hos mig, men måske der er lige tovlig langt på cykel?:o)

    De kærligste hilsner og tanker

    SvarSlet
  4. Jeg tænker også at jeg har gjort nogen en tjeneste. Har nemlig været på rov, lige som du:

    http://denhelbredendehave.blogspot.com/2011/11/bladdyne-til-hortensia.html

    :D

    SvarSlet
  5. Hi-hi, jeg kan godt følge din søn... Men hvad pokker gør man ikke når man mangler "guldet" i egen have.

    SvarSlet
  6. Han fulgtes jo trods alt med dig hjem, så helt galt var det nok ikke...:)

    Ja, det er om at være om sig i disse dage. Vi har selv blade til bedene, men ikke nok til køkkenhaven.
    På vej i Netto så vi sækkevis stå klar til afhentning af kommunen hos naboen. Ham mødte vi så i Netto og vi fik lov at gå på strandhugst. Hellere end gerne, han syntes vist bare det var den underligste forespørgsel, han har fået i Netto...

    kh Anne Mette

    SvarSlet
  7. Ha, ha Gro - jeg husker også at min mor gjorde tig jeg synes var pinlige:) Hvor er du frisk - jeg vil dog fraråde dig at nuppe blade fra græsstriben langs kirkegården på Holmegårdsvej - hvis den stadig bruges til hundeluftning:)

    SvarSlet
  8. P.S. hvor er det en yndig rose, jeg forstår godt at du glæder dig over den:)

    SvarSlet
  9. De første år i haven her, havde jeg heller ingen blade. Så jeg havde en fast aftale med min venindes far, om at han dumpede sine sække hér, når han havde samlet sammen på deres store sommerhus-plæne.
    Men jeg er nu også blevet set ovre på skolens idrætsplads med min trillebør og en løvrive :-D
    Desværre er de fleste af mine naboer begyndt at have containere til deres haveaffald. Og jeg tror de bliver små-sure hvis jeg løber med den :-D
    Mine piger har også 'flovet' sig over mig, da de var yngre. Men nu tror jeg egentlig at de synes at jeg er lidt sej ;-) Så bliv du bare ved.

    SvarSlet
  10. Kære alle hvor er det dejlig med al den forståelse og gode historier i selv har ;-)- Vil jeg have blade så er der ikke noget der kan holde mig tilbage, som frk. Anemoner siger så er bladene jo guldet i vores haver. Og jeg har ingen guldåre :-)
    Du kan tro Lisbeth at jeg har tænkt mig godt om hvor jeg har været på rov. Jeg skal sige dig at hunden der bor ved siden af okke har været hjemme i Laaannnnggg tid :-)
    Kære Tante Grøn det er sjældent jeg får sådan et godt tilbud, men du har ret, der er bare lidt langt på cykel ;-)- Rigtig fedt ordsprog det vil jeg lige adopterer :-D
    Mange fredags hilsner
    Gro

    SvarSlet
  11. Hej Gro

    Sikken idé du der har fået. Tror ikke din søn fatter en brik af det med blomster og have. For et par dage siden gav han temmelig højlydt udtryk for, at han ikke fattede, at man kunne tale om have i hele 10 minutter. Han skulle bare vide! HAHAHAHA.

    SvarSlet
  12. Du har ingen blade i haven. Jeg har enorme mængder af blade.
    Tænk på at de blade du har samlet op, det er der da nogen der bliver fri for at samle op. Det tror jeg glæder dem.

    SvarSlet
  13. Ha ha ha ha ja, det er lidt svært når det ikke lige er hans interesse det gælder:-) han ved dog godt at det er noget med regnorme og sån :-)

    Nej jeg har ingen blade i store mængder :-) - Jeg prøver også at sige til mig selv at det var en win win stuation :-)

    God aften :-D

    SvarSlet
  14. Hej Gro
    Jeg samler da også blade i skoven lige bagved vores have, alle mine nye sarte roser skal jo pakkes godt ind det første år.
    Roser er jo blandt dit domæne, det lyder vist til jeg har valgt rigtig med Comte de Chambord, den er opkaldt efter et fransk slot, tror vist nok det er en vandborg med en pragtfuld have, skal vist kigge der forbi på vores havedannelsesrejse.
    Tror det vil passe godt ind i ideen om en fransk inspireret have.
    Tak for dine altid søde kommentarer hos mig, det sætter jeg stor pris på.
    Forresten den der Redute... tror jeg også ville passe ind i min have
    Henrik

    SvarSlet
  15. Hej Henrik,
    Det var så lidt med hensyn til kommentarerne, det er jo så spændende at følge med :-)
    Hvis du har en skov i baghaven så har du jo rig mulighed for at samle blade :-)Det lyder lidt sjovt med comten, for jeg troede at den var opkaldt efter en en greve eller sådan noget :-D.
    Jeg tror nu også at Redute kunne være noget for dig, det er en af mine yndlings :-)
    Mange hilsner
    Gro

    SvarSlet