fredag den 25. november 2011

Dejlige minder fra Tante Grøns cottage paradis

I sommers var jeg på en skøn tur med nogle andre blog tøzer Lone, Lisbeth, Lene og Nette :-)
Helt præcist Mors :-D Hvor vi besøgte en helt speciel person.... Tante Grøn.
Jeg må indrømme at jeg slet ikke har været lige så flittig med kameraet som mine rejse kammerater.
Jeg var simpelhen så op slugt i haven, og tiden var så knap:( Så kære Lene - næste gang ønske vi længere tid hos Tante Grøn :-D)
Tante Grøn fortalte at Claus Dalby snart ville udgive en bog om hemmelige haver 
 ( www.klematis.dk) hvori hun skulle medvirke. Derfor lovede vi ikke at afsløre noget som helst før NU










Billederne taler for sig selv, haven er så smuk og stemningsfuldt:-)
 Jeg er vild med Tante Grøns cottage garden og jeg vil indrømme at jeg vil prøve at skabe mit eget Paradis inspireret af denne have :-)Tak for en dejlig eftermiddag Jytte ;-)
Rigtig god weekend
Gro

15 kommentarer:

  1. Meget meget smukt kan godt forstå du føler dig inspireret.

    SvarSlet
  2. Kære Gro, dit billede af den vilde del med alle de blomstrende Digitalis er simpelthen det bedste jeg har set og så er jeg glad for at du også viser den skønne Linaria som vi kappedes om at eje og det viste sig slet ikke at være nødvendigt, for kære Tante Grøn delte rundhåndet ud til os alle - så sent som idag glædede jeg mig over alle de frø den har smidt i mit bed.
    Det var en fantsatisk tur og dejligt at få genopfrisket minderne fra Tante Grøns have. Knus:)

    SvarSlet
  3. Suuk :-) Det er ihvertfald skønne billeder du har taget. Hvor er der bare fantastisk deroppe hos Tante Grøn. Jeg er også helt vild med alle digitalisene, hold da helt op :-)

    SvarSlet
  4. Ja, det er dejlige billeder og kan høre I har tøse-hygget. Er der noget bedre? Dejligt når man bliver inspireret til at plante nyt. Skønne motiver som bare inspirerer.

    SvarSlet
  5. Skønne billeder du har taget. Jo flere billeder der kommer fra Tante Grøns have, jo mere nysgerrig bliver jeg. Jeg håber der bliver en ny tur, hvor man kan tilmelde, selv om man ikke var med i første runde ;-)

    SvarSlet
  6. flotte billeder du også viser fra haven:) Anne Gine

    SvarSlet
  7. Tak for genkigget, skøøøøøønnnttt!!! Jeg kunne altså også godt holde ud og være sammen med jer igen, på sådan en tur.... ;o)))

    SvarSlet
  8. Åh ja, det var en dejlig have, og en dejlig dag i godt selskab ;-)
    Herligt gensyn - jeg sad også forleden og kiggede ( alle ) mine billeder igennem fra turen. Den have vil jeg gerne opleve igen!

    SvarSlet
  9. :-D kære alle ja det var en fantastisk tur vi havde der. Masser af godt selskab ;-) og dejlige haver!!. Jeg håber virkelig også der bliver en tur til næste år!
    Jeg er som sagt ret vild med den Linaria som Lisbeth nævner og ja det var sandelig godt at Jytte er så gavmild så alle kunne få en ...eller to med hjem :-D
    Ina jeg kan godt forstå du bliver nysgerrig, for man får lyst til at se mere af den have. Jeg har forstået at Tante Grøn er ved at lave flere bede i sin vilde have. så der bliver mere af det gode :-)
    Knus Gro

    SvarSlet
  10. Det ser helt fantastisk ud, Gro. Kan godt forstå, at I var helt "høje", da I kom her hos mig ;-)))

    Kh. Marlene

    SvarSlet
  11. Kære Gro:o)

    Sikke nogle dejlige billeder, du har fået knipset, da I var på Tourbo-tøzerne sommertogt. Det er altså rigtig sjovt at se sin have gennem en andens øjne og linse.

    Men sig mig søde Gro...........hvad dælen er det for en "Pilgrim", der ligger der på bordet ved siden af buret med "Alchymist"?????:o) Det ser jo ud som om al duft, saft og kraft er SUGET ud af den:o) Har den mon været i nærheden af en rosoman???:o)

    Tusind, tusind tak for alle de søde kommentarer fra jer allesammen. Hvor er det et skønt skulderklap, at få, her i en tid, hvor tingene er lidt op ad bakke for mig.

    Gro, jeg er meget stolt og rørt over at høre, at min have har inspireret dig.

    De kærligste hilsner og tanker til dig Gro og til dine dine kommentatorer, som også har skrevet så smukke ord.........

    SvarSlet
  12. Kære Tante Grøn
    Det er fuldt ud fortjent!
    Det var et fantastisk besøg hos dig. Og jo det er den dejlige rose jeg fik af dig :-). Som Marlene skriver så var vi helt høje efter besøget hos dig :-)Og hos Marlene fik vi købt endnu flere skønne planter!
    Jeg har faktisk et " jule" kort liggende her som jeg skal have sendt til dig;-)
    Knus til jer alle Gro

    SvarSlet
  13. Kære Gro....

    Glææææææææææder mig. Jeg elsker julekort:o)

    Knus

    SvarSlet
  14. Hej Gro.
    Har Tante Grøn ikke en blog? Jeg kan ikke finde hende :-), og kunne rigtig godt tænke mig at kigge ind - virtuelt.
    Fin blog, du har.
    Stor hilsen fra Marthe

    SvarSlet
  15. Hej Martha
    Jeg forstår udmærket at du godt kunne tænke dig at kigge nærmere på Tante Grøns paradis. Men jeg må skuffe dig, for hun har ikke en blog :-(
    Vi er flere der har prøvet at overtale hende, måske en dag :-)
    Tak fordi du kiggede forbi :-)
    God søndag
    Gro

    SvarSlet