søndag den 2. oktober 2011

Lupin update

For et par uger siden fortalt jeg om min meget skønne Lupin.
Jeg var blevet meget i tvivl om hvorvidtt det var en alm. Lupin eller en sommerblomstrende.
Jeg havde jo sået den som en alm. staude Lupin.
Men men men, nu har jeg været nede og stikke næsen i blomsten.
OG
Den har bare den skønneste duft!!!
Altså er det en duft Lupin som, er sommerblomstrende!

Lidt ØV er det... men jeg gemmer frøene til næste år og så vil jeg så dem om foråret :-)
Dejlige er de jo!
Rigtig god aften til alle
Gro

9 kommentarer:

  1. Sommerlupiner der blomstrer sent på året har jeg aldrig prøvet - man bliver så fristet herinde i blogland til at ville have "det hele" - åhh, den alen-lange ønskeliste !!

    SvarSlet
  2. Rigtig fin farve din lupin har:) Anne Gine

    SvarSlet
  3. Hej Gro

    Som du ved blomstrer min staudelupin nu ligesom alle mine etårige duftlupiner står i fuldt flor. Jeg nævnte for dig, at din lupin ligner den, jeg var tæt på at købe frø til og som jeg ændrede til en med lidt mere lilla. Jeg skrev om mine planer her: http://netteslillehave.blogspot.com/2011/01/det-ma-gerne-vre-lidt-vildt.html.
    Prøv og se om ikke du tror, det ikke er din lupin.

    SvarSlet
  4. Tak for roserne :-)
    HEj Britt, jo de blomstre skam stadig nogen steder. JEg kan virkelig godt forstå hvis dette er noget du skal have på din ønskeliste :-)
    Hej Nette jeg kan se at Lupinen ligner Javelin som du skriver om. Det har bare ikke været muligt for mig, at finde et billed der viser denne lupin i helfigur. Min har jo lidt mørkere farver nederst.
    K. Gro

    SvarSlet
  5. Det var lidt ærgeligt med din lupin, når nu du regnede med at de var flerårige. Jeg havde også duftlupin sidste år, og mums, hvor de dufter :-) De må på huskelisten til næste år igen.

    SvarSlet
  6. Åh ja, duftlupiner er vidunderlige - savner dem, men har nu helt glemt den :-)

    Din er smuk - og man kan også se, at den er en-årig, da den ikke blomstrer tæt; altså, "kronbladene" sidder spredt, hvor de på en flerårig lupin sidder helt tæt :-)

    Kh. Marlene

    SvarSlet
  7. Jeg kan ikke stå for Lupiner og din er ret skøn - jeg er ikke ret bekendt med Lupiner, har tidligere haft nogle vilde blå. Nu har jeg fået nogle lysegule (de har et navn) af Anette fra "Den gule havestue" og jeg håber at sneglene vil lade dem være i fred.

    SvarSlet
  8. Hvor er det bare et godt råd Marlene, kig efter kronbladene. Det er godt nok smart :-)
    Lisbeth jeg er faktisk også rimelig vild med Lupiner og jeg har heller ikke haft Lupiner før. Men det skal være slut nu :-)JEg glæder mig til at se de lysegule slags!
    Ja det er lidt ærgelig. Nok mest det med at man forventer sig noget helt andet:/ Men de er bare så skønne og så har jeg jo frø til næste forår, BONUS :-D
    Knus Gro

    SvarSlet