fredag den 7. oktober 2011

God høst!

Ja nu er jeg jo ikke lige frem landmand;-)
 Men i går morgen fik jeg nu en rigtig god høst altså af valnødder!
Som I sikkert lagde mærke til i går så blæste det en halv pelikan.
 På vej til mine børns skole kommer jeg forbi et dejligt valnøddetræ og fordi det blæste sådan nærmest  væltede nødderne ned over os! Jeg rendte selvfølgelig rundt for at, redde nødderne fra at blive kørt over af en bil :-) 


På små 10 minutter fik jeg samlet 1,5 kg sammen mums ;-) det er virkeligt lækkert for de smager godt!
Jeg tror nok jeg må vogte lidt over dem, for ellers kan det nok være der kommer nogle meget store mus og spiser dem inden jeg ser mig om ;-)

Rigtig god weekend til alle!
Knus Gro



13 kommentarer:

  1. Sikke dog en heldig Gro du er. Valnødder er bare mums og så er de vildt flotte i dekorationer op til jul.

    Rigtig god weekend til dig og dine kære.

    Knus

    SvarSlet
  2. Man må sige, at du har været ret så heldig.

    Tak for kigget.

    SvarSlet
  3. Guuuuuuuuuuuuuuud ....jeg kom igennem:o) Skønt igen at kunne sende en kommentar til min sjællandske rose:o)

    Flere knus

    SvarSlet
  4. Uhm, bare det var mig. Valnødder er det bedste jeg ved.

    Dejlig blog du har, jeg må vist læse lidt om roser hos dig, dem har jeg (endnu) ikke så mange af :)

    SvarSlet
  5. Men måske kan en fire fem ti stykker sølvlakeres og males i skønne duce farver, som dem jeg købte hos Munkhus http://munkhus.com/

    SvarSlet
  6. Hvor heldig kan man være :-)

    SvarSlet
  7. Kære alle ja skønt er det, min lille mus på 9 år er gået i gang med at guffe når jeg ikke ser det...tror han :-D
    Hvor er jeg glad for at du igen kan lægge en hilsen hos mig Tante G ;-) Knus
    Og velkommen til dig cuginaK og tak :-D
    -tak for tippet Sussi det vil jeg prøve at kigge på :-)
    God weekend til alle og lad os håber på lidt tør vejr!

    SvarSlet
  8. Hold op en lækker skål nødder.
    Dem kunne jeg nok heller ikke lade være i fred.
    Tak for din kommentar på min blog.
    Jeg prøver lige at få det med i mit indlæg.
    For det er brand ærgerligt at dem der gerne vil være med i min Give Away ikke klan komme til det.

    Ha´en dejlig dag.

    Knus Susi

    SvarSlet
  9. Jeg syntes det er en meget klog lille ni-årig mus du har... friske valnødder er langt bedre end hvad vi senere kan hive ned af hylderne fra supermarkedet.

    Så godt gået med de gode nødder, Gro!!

    SvarSlet
  10. Hvor heldig kan man være? Nu ved du hvor du skal stille dig næste gang det blæser, så du kan få fyldt skålen op:) Uhm, skønt når der ikke er plads til et kæmpe træ i egen have.

    SvarSlet
  11. Ja min lille mus har god smag :)Og de her "nødder" er helt klart bedre en dem vi køber i supermarkedet !
    Du har helt ret Lisbeth, der er ikke ligefrem plads i min have til et dejligt valnøddetræ. Men heldig er jeg, for I dag fik jeg en hel masse kvæder af en nabo. Så jeg må til at lave en dejlig tærte ummm :-D
    Knus Gro

    SvarSlet
  12. Kære Gro,

    kvæder? UHM...........prøv at lægge dem i en skål inde i huset og så vil hele rummet fyldes af den mest vidunderlige duft. Jeg har fået en pærekvæde alene for at kunne plukke frugterne ind til sniffning om efteråret, for jeg er ikke ligefrem syltetypen. Og så elsker jeg deres dekorations-værdi. De er simpelthen nogle af naturens underværker.

    Sniff lige lidt kvæde for mig.... så er du en skat (er du også alligevel) Jeg har nemlig ikke selv nogle, jeg kan stikke næsen ned i år:o)ØV BØV!

    Knus fra mig til dig

    SvarSlet